شناسه خبر:83632
1403/3/24 14:53:02

استاندار همدان گفت: 140 هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس‌جمهور شهید و هیئت دولت به استان همدان (مردادماه 1401) اختصاص یافت که تاکنون نزدیک به 70 هزار میلیارد ریال آن توسط دستگاه‌های مختلف استان جذب شده است.

روز پنجشنبه 24 خردادماه شورای اداری استان همدان در سالن شهدای استانداری با حضور مدیران استانی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان در این جلسه با بیان اینکه امسال وعده‌های نامزدهای انتخاباتی منطقی‌تر شده است، گفت: نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات انتخاباتی خود براساس واقعیات جامعه به مردم وعده دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی گفت: اگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری واقعیت‌های میدانی امروز جامعه و شیوه اداره کشور را بشناسد، راحت پشت دوربین تلویزیون به مردم وعده‌های آنچنانی نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات این دوره منطقی‌تر صحبت می‌کنند و امیدواریم این گفت‌وگوهای منطقی و اخلاقی تا روز انتخابات استمرار پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اظهار کرد: در مناظرات انتخاباتی سال 1388 یک فضای تخریبی و بی‌منطقی شکل گرفت، اما در مناظرات این دوره از انتخابات با یک ارتباط سیاسی بین نامزدها روبه‌رو هستیم.

امام‌جمعه همدان گفت: بنا بر روایات در نظام اسلامی، باید کوچه به کوچه برویم و توانایی افراد را شناسایی کنیم تا برای انتخابات وارد عرصه شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمات رئیس‌جمهور شهید بی‌نظیر بود، اظهار کرد: خدمات دولت سیزدهم در سه سال گذشته بسیار ارزشمند است؛ شهیدرئیسی زحمات زیادی کشید و در شرایط سخت دولت را تحویل گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی تصریح کرد: مجموعه مجلس همراهی خوبی با دولت سیزدهم داشت و شرایط پیشرفت همه‌جانبه کشور خوب بود، اما تقدیر الهی موجب شهادت رئیس‌جمهور شد.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور آینده و مسئولان بدانند خدمت در نظامی که طاغوتی نیست و پایه‌ آن اسلامی و خدایی است، پاداش الهی دارد.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر اینکه مسئولیت در نظام اسلامی نان و نوا ندارد و پذیرش مسئولیت در آن بسیار سخت است، ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید کشور و دستگاه‌های اجرایی را بشناسد و بداند شیوه اداره کشور چگونه است.

وی با انتقاد از عدم چاپ عکس برخی از همراهان رئیس‌جمهور شهید در بنرهای تسلیت، ادامه داد: ادارات در چاپ بنر برای شهدای خدمت نباید تبعیض قائل شوند و یاد شهدای خلبان، تیم حفاظت و همه همراهان رئیس‌جمهور در حادثه سقوط بالگرد را گرامی بدارند.

وی افزود: در دنیای غرب، انسانیت و جنایت معنای واقعی خود را از دست داده و امروز کودک‌کشی برای مردم دنیا عادی شده است؛ امیدواریم خداوند مردم «غزه» و «رفح» را از جنایات رژیم صهیونیستی خلاص کند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم ما در همه عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بوده‌اند، گفت: ملت بزرگ ایران هشتم تیرماه با حضور پُرشور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، جایگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در دنیا مستحکم‌تر می‌کنند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه خدمت انسان را بزرگ می‌کند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آینده باید شهیدسلیمانی را الگوی خود قرار دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهیدسلیمانی یک انقلابی به تمام معنا بود و هر آنچه که داشت، فدای انقلاب و اسلام کرد.

حاجی‌بابایی همچنین یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی داشت و بیان کرد: شهید آیت‌‎الله سیدابراهیم رئیسی مرد اخلاق بود، او هیچگاه حرف ناصحیح بر زبان جاری نکرد و هدفش فقط خدمت به مردم و جلب رضای الهی بود.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها از حضور پُرشور و معنادار مردم در انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

وی تصریح کرد: امسال سال خوبی برای کار هست و برای نخستین‌بار مجلس شورای اسلامی در ابتدای کار خود با انتخابات ریاست جمهوری و دادن رأی اعتماد به وزرا، همراه است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رأی به کابینه رئیس‌جمهور منتخب، از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کارهای مجلس است و می‌تواند موجب تحول عظیم و کارکرد بیشتر برای توسعه کشور شود.

وی افزود: در بودجه سال 1403، 400 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی به حوزه فرهنگ اضافه شده و تحول عظیم در کشور در این ارتباط رقم خواهد خورد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: باید تورهای بازدید دانش‌آموزان از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی راه‌اندازی و کارآمدی نظام به نسل آینده نشان داده شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 15 هزار میلیارد ریال برای تورهای راهیان پیشرفت اختصاص داده شده تا دانشجویان از واحدهای تولیدی بازدید کرده و با دستاوردهای صنعتی، علمی و فناوری کشور آشنا شوند.

وی افزود: یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی به طرح راهیان پیشرفت اختصاص یافته است تا مشکلی در رابطه با تأمین اعتبارات آن ایجاد نشود.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی فعال هستند و هرکدام مسئولیت‌های خوب و پُرکاری در مجلس دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مسئولان همه کمک کنند تا برای مردم امید ایجاد شود، گفت: کارهای بزرگی در استان همدان درحال انجام است و در همه حوزه‌های اقتصادی، اجرای پروژه‌ها، مسکن و سایر بخش‌ها کار با سرعت و قدرت پیش می‌رود.

استاندار همدان نیز ابراز کرد: 140 هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس‌جمهور شهید و هیئت دولت به استان همدان (مردادماه 1401) اختصاص یافت که تاکنون نزدیک به 70 هزار میلیارد ریال آن توسط دستگاه‌های مختلف استان جذب شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: در دولت مردمی ایران قوی، شاهد اقدامات ارزشمند و ماندگار رئیس‌جمهور شهید در کشور بودیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور شهید در شرایط سخت دولت را تحویل گرفت و در شرایط عادی نبودیم، اظهار کرد: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی راه و خط خدمت و خدمت‌گذاری را برای افراد باز کرد تا مسیر در آینده به‌درستی طی شود.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: در طول سه سال گذشته با حمایت رئیس‌جمهور شهید و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شد و طرح‌های بلاتکلیف دوباره به جریان افتاد.

وی با تأکید بر اینکه مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به همدان بی‌نظیر بود، اضافه کرد: تخصیص 140 هزار میلیارد ریال از محل سفر هیئت دولت سیزدهم به استان همدان بسیار ارزشمند است و این اعتبار در برابر هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی، بی‌نظیر بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم طرح‌هایی که از دو دهه قبل بلاتکلیف مانده بودند به ثمر نشستند، افزود: طرح‌هایی همچون طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان، راه‌آهن همدان- سنندج، بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان و طرح نهضت ملی مسکن در دولت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به ثمر نشست.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: دولت پس از یک سال کارکرد با اغتشاشات 1401 مواجه شد که با کمترین آسیب آن دوره را ضمن همراهی دستگاه‌های امنیتی پشت سر گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در دوران سخت کنار دولت بودند هیچگاه فراموش نمی‌شوند، اظهار کرد: دولت مردمی درمجموع خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرده است و مردم بدانند تا آخرین لحظه به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم و یک لحظه غافل نمی‌شویم.

استاندار همدان ادامه داد: امسال نیز در جذب اعتبارات همچون سال گذشته‌ تلاش می‌شود و باید موانع پیش روی جذب اعتبارات برطرف شود.

وی تصریح کرد: ترکیب مجلس دوازدهم در استان همدان بسیار خوب است و انتخاب آقای حاجی‌بابایی به‌عنوان نایب‌رئیس اول موجب خیر و برکت برای استان همدان خواهد بود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83632