شناسه خبر:83642
1403/3/26 09:41:49

صداپیشه پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: برای اجرای کتاب صوتی دغدغه زیادی دارم؛ چراکه احساس می‌کنم دارم بخشی از وجودم، احساسم و به‌نوعی بخشی از حرفه‌ام را نمایش می‌دهم و اگر دچار خطا شوم، تکرارش برای من واقعاً میسر نخواهد بود.

اردشیر منظم ضمن اشاره به اهمیت تولید کتاب‌های صوتی به‌ویژه برای مخاطب کودک و نوجوان، بیان کرد: در شروع، شاید به زعم خیلی‌ها این کار خوش نیامد؛ ولی بعدها متوجه شدیم برای کسانی که از کتاب دور شده‌اند، کتاب صوتی می‌تواند مسیری را باز کند که دوباره به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند شوند. همه گروه‌های سنی هم به کتاب صوتی علاقه‌مند بوده‌اند و از آن استقبال کرده‌اند؛ البته به هر حال شما وقتی درباره فرهنگ‌سازی صحبت می‌کنید مطمئناً باید گروه‌های سنی مشخصی را در نظر بگیرید. قدرت دریافت گروه سنی کودک و نوجوان از مسائل، خیلی دقیق‌تر است و زیرکانه‌تر عمل می‌کنند؛ ولی بزرگ‌ترها هم نباید از این فرصت بی‌نصیب باشند.

این گوینده و دوبلور، درباره کتاب‌های کودک و نوجوانی که به کتاب صوتی تبدیل کرده است، گفت: من کتابی به نام «لئوناردو داوینچی» را صوتی کرده‌ام. احساس کردم با توجه به شکل و شمایل و سنش باید از یک شخصیت خاص استفاده کنم و البته خیلی نگران بودم. به‌طور کل، برای اجرای کتاب صوتی دغدغه زیادی دارم؛ چراکه احساس می‌کنم بخشی از وجودم، بخشی از احساسم و به‌نوعی بخشی از حرفه‌ام را نمایش می‌دهم و اگر دچار خطایی شوم، تکرارش برای من واقعاً میسر نخواهد بود. خیلی کار سختی است.

او افزود: یک مجموعه دیگر هم هست به نام «کوشا چهارچرخ» از انتشارات مهرسا که خیلی کار عجیب‌وغریبی است. ریتم خیلی تندی دارد. این کتاب به اتومبیل‌رانی و ماجراهای چند اتوموبیل می‌پردازد. از آنجایی که ریتم کودکان و نوجوانان هم تند است، این اثر می‌تواند برایشان خیلی خوشایند باشد. چالش من در اجرای این کار، این بود که شخصیت‌های زیادی دارد و همه را باید به نوعی نشان دهم و اجرا کنم.


منبع: ایبنا

شناسه خبر 83642