شناسه خبر:83695
1403/3/26 16:30:23

اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی نمایندگی با هدف ارائه خدمات به فعالان اقتصادی شهرستان نهاوند راه‌اندازی شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان، روز شنبه 26 خردادماه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و تجارت و کشاورزی نمایندگی شهرستان نهاوند با حضور رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی استان همدان، نماینده مردم نهاوند در مجلس، امام‌جمعه و فرماندار نهاوند و همچنین فعالان اقتصادی این شهرستان با هدف ارائه خدمات به بازرگانان و فعالان اقتصادی شهرستان راه‌اندازی شد.

این اتاق با مسئولیت حمید بهرامی و با هدف صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی، حمایت از فعالان این حوزه و ارتقای موقعیت اقتصادی استان فعالیت خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان در این آیین گفت: با هدف ارتقای وضعیت اقتصادی استان و شهرستان، اتاق بازرگانی نهاوند هم راه‌اندازی شد.

رحیم مرتضایی اظهار کرد: نهاوند اقتصاد درون‌گرایی دارد که با توجه به جمعیتش، می‌توانست بهتر از این مطرح شود و ارتقا یابد که تاکنون به دلایلی این اتفاق به تعویق افتاده است.

وی افزود: انتظار و امید داریم از این پس حمایت نماینده مردم نهاوند در مجلس، فرماندار و مسئولین شهرستان، به رفع‌ مشکلات موجود در نهاوند منجر شود.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی هم با اعلام حمایت همه‌جانبه خود، هدف از راه‌اندازی این اتاق را ایجاد یک بستر برای هماهنگی بخش خصوصی با دولتی دانست که با وجود تنوع ظرفیت‌ها در شهرستان، توقع می‌رفت و باید پیش از این‌ها فعال می‌شد.

علیرضا نثاری تصریح کرد: حالا هم انتظار تقویت تعامل و افزایش خروجی و رفع مشکلات فعالان در این حوزه را داریم.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه اضافه کرد: در تأکید و تحقق شعار سال که رهبری فرمایش کرده‌اند، این اقدام بسیار مهم و مرتبط است که انتظار می‌رود شهرستان نهاوند به‌عنوان سومین شهر استان به جایگاه واقعی خود ازنظر داشته‌ها و ظرفیت‌ها برسد و مردم هم راضی باشند.

ضرغام احمدوند فعالیت نماینده نهاوند در مجلس را بسیار مطلوب و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: توقع می‌رود با همدلی و همراهی سایر مسئولان جهش خوبی در توسعه شهرستان به‌ویژه حوزه اقتصاد برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی نهاوند نیز در این آیین با بیان اینکه پیش از این بازرگانان باید برای گرفتن کارت بازرگانی به همدان مراجعه می‌کردند، تأکید کرد: بازرگانان ما حالا با مراجعه به این نمایندگی در شهرستان به‌راحتی می‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.

مؤمنعلی خزایی راه‌اندازی این اتاق را برای شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: وجود یک شهرک صنعتی برای نهاوند کم است و باید توسعه یابد.

وی تأکید کرد: ازاین‌رو نیازمند حمایت نماینده نهاوند در مجلس و مسئولین استان و شهرستان هستیم.

* افزایش نمایندگی و شعب اتاق در شهرستان‌ها

خزانه‌دار و عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی استان هم گفت: در دوره جدید مسئولیت اتاق استان سیاست، هیئت نمایندگان و هیئت‌رئیسه جدید گسترش شعبات و نمایندگی‌های شهرستان‌ها در استان بوده که تاکنون در این دوره اتاق بهار و نهاوند افتتاح شده و آغاز به کار کرده است.

به گفته رامین رحیمیان، برای تویسرکان که پیش از این اتاق داشته اما فعال نبوده هم برنامه‌ریزی‌هایی شده و نمایندگی اتاق ملایر هم به شعبه ارتقا یافته است.

وی افزود: مدیریت جدید اتاق از سیاست گسترش نمایندگی‌های اتاق بازرگانی به دنبال معرفی بهتر امکانات اتاق به فعالین اقتصادی، (ظرفیت شورای گفت‌وگو و کمیسیون‌های اقتصادی اتاق) جذب اعضای جدید برای اتاق و ارتقای جایگاه اتاق استان در کشور است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83695