شناسه خبر:83723
1403/3/27 15:49:06

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: با همکاری فراجا از ابتدای سال جاری تا 25 اردیبهشت‌ماه 66 نفر از محکومان متواری دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده‌اند.

به گزارش یکشنبه سپهرغرب و به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، سیدهادی مصطفوی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با اشاره به اینکه 66 محکوم فراری امسال در همدان دستگیر شدند، ابراز کرد: در آمار کشوری سرقت، با کاهش پرونده در سال 1402 نسبت به سال 1401 روبه‌رو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در این موضوع دو دسته آمار وجود دارد؛ یک بخش مربوط به آمار اعلامی قوه قضائیه و براساس شاخص ورودی پرونده‌ها و آمار دیگر در حوزه فراجا براساس میزان وقوع جرائم و کشفیات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گاهی آمارها باهم مطابقت ندارند، اظهار کرد: به همین منظور مرکز پیمایش جرائم در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تشکیل شد تا آمار ماهیانه این دو نهاد استخراج و با بررسی کارشناسی و تطبیق آمارهای اعلامی علت مغایرت آماری شناسایی و درخصوص رفع آن چاره‌اندیشی شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83723