شناسه خبر:83738
1403/3/27 17:33:30

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اجرای طرح رایگان ورزش صبح‌گاهی و عصرگاهی در نقاط مختلف استان، گفت: 34 مکان ورزشی سرپوشیده این استان برای اجرای ورزش صبح‌گاهی و عصرگاهی به‌صورت رایگان آزادسازی و کدگذاری شده است.

شهاب شهبازی روز یکشنبه اجرای این طرح را آغازی بر پایان بی‌تحرکی در جامعه است، اظهار کرد: این تعداد مکان ورزشی سرپوشیده استان شامل 10 فضای ورزشی در مرکز استان و 24 فضای ورزشی در دیگر شهرستان‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه آیین رونمایی از این طرح در هفته جاری هم‌زمان با سراسر کشور در ایلام نیز برگزار می‌شود، افزود: هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره‌مندی و توسعه دسترسی رایگان عموم مردم به اماکن عمومی ورزشی، همگانی شدن ورزش، ایجاد نشاط و سلامتی در بین آحاد جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: سامان‌دهی فعالیت ورزشی شهروندان زیر نظر مربیان مجرب در طول هفته و در ساعات اولیه صبح و به‌صورت عصرگاهی در اماکن و فضاهای مشخص‌شده، انجام خواهد شد.

شهبازی از عموم مردم استان خواست تا با مراجعه رایگان به این اماکن از اثرات ورزش و تحرک بر سلامتی و تندرستی خود استفاده کنند و سفیری برای تبلیغ و تشویق دیگران به ورزش باشند.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی نیازمند همکاری و فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، صداوسیما و خبرگزاری‌ها است تا از این طریق اقشار مختلف مردم با عوارض بی‌تحرکی آگاه شده و برای حضور در برنامه‌های ورزشی تشویق شوند.

شناسه خبر 83738