شناسه خبر:83740
1403/3/27 18:01:56

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: برخورد با سوداگران مرگ باید بازدارنده باشد و ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر می‌تواند برای آن‌ها کمرشکن باشد؛ با قاچاقچیان مواد مخدر که با سوداگری، تراژدی غمبار اعتیاد را به جامعه تحمیل می‌کنند، باید بدون چشم‌پوشی و با اشد مجازات برخورد کرد.

حمزه عبدکوند 27 خردادماه در جلسه‌ای که استاندار همدان طی حکمی بهروز محمدی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان را به‌عنوان رئیس کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان همدان منصوب کرد، یادآور شد: باید بدون چشم‌پوشی و با اشد مجازات با قاچاقیان برخورد کرد.

رئیس کمیته حقوقی قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان هم در این نشست با بیان اینکه معضل مواد مخدر تا عمق برخی خانواده‌ها نفوذ کرده و رکن اصلی جامعه را هدف قرار داده است، بیان کرد: این معضل زنگ خطر بزرگی است و تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی استان و مسئولان موظف‌اند برای جلوگیری و ریشه‌کن کردن این بلای خانمان‌سوز فراتر از وظایف ابلاغی اقدام کنند.

بهروز محمدی‌مهر با اشاره به اینکه ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی به مواد مخدر بازمی‌گردد، گفت: درباره برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر هیچ شفقتی وجود نخواهد داشت؛ دستگاه‌ها باید به‌گونه‌ای عمل کنند که هیچ‌ نقطه امنی در استان برای قاچاقچیان مواد مخدر وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر بین جوانان از سنتی به صنعتی سوق پیدا کرده است، افزود: ضابطان قضائی باید درصورت وجود آشپزخانه‌های مواد روان‌گردان نسبت به شناسایی و امحا اقدام و افراد مجرم و متخلف را دستگیر کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83740