شناسه خبر:83799
1403/3/29 18:10:09

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: پویش ملی «عید تا عید» در راستای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و ارتقای سطح رفاه و معیشت مددجویان بهزیستی استان راه‌اندازی شد.

مرتضی حیدری روز سه‌شنبه اظهار کرد: پویش ملی «عید تا عید» با هدف مشارکت جمعی و استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در راستای تأمین بخشی از نیازمندی‌های معیشتی خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی در استان‌ همدان از عید سعید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: خیرین و مردم نیکوکار می‌توانند نذورات نقدی و غیر نقدی خود را برای ارسال سریع به جامعه‌ هدف بهزیستی به ادارات‌ کل بهزیستی استان‌، ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، مجتمع‌ها و مؤسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی تحویل دهند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در روز عید سعید غدیر نیز طرح اطعام غدیر با مشارکت خیرین و مردم استان اجرا خواهد شد.

حیدری با قدردانی از خیرین و مردم نیکوکار برای کمک به نیازمندان زیر پوشش بهزیستی، اظهار کرد: مردم استان در اجرای پویش‌های مختلف ازجمله پویش «همدلی مؤمنانه در ماه رمضان» و «جمع‌آوری وجوه‌های فطریه» برای حمایت از اقشار کم‌برخوردار همواره پیشگام بوده‌اند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی شبکه وسیعی از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان، فرزندان و اقشار آسیب‌پذیر در سراسر کشور ارائه می‌کند.

حیدری ادامه داد: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 4165034541724011 یا شماره کارت 6367957069278393 به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان و همچنین شماره شبا 210100004165034541724011 IR به نام مشارکت‌های سازمان بهزیستی کشور نزد بانک مرکزی اهدا کنند.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: بهزیستی استان همدان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان به روش‌های گوناگون به جذب مشارکت‌های مردمی می‌پردازد و هرساله به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه نسبت به اجرای برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اقدام کرده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: مردم می‌توانند در پویش عید تا عید با هدف کمک به نیازمندان زیر پوشش این مجموعه مانند سایر پویش‌ها، مشارکت داشته باشند.

وی یادآور شد: 606 میلیارد و 399 میلیون ریال مشارکت‌های مردمی نقدی، غیر نقدی و خدماتی ادارات در مراکز دولتی، مؤسسات خیریه و خدماتی بهزیستی استان در سال گذشته جمع‌آوری شد که نسبت به سال 1401 رشد چشمگیری داشته است.

از عید قربان تا عید سعید خم به‌عنوان دهه ولایت نام گرفته است.

براساس آخرین آمار منتشرشده حدود یک‌سوم جمعیت استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83799