شناسه خبر:83836
1403/3/30 18:11:25

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تربیتی نام برد و گفت: 691 فضای درون‌سازمانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان همدان در تابستان امسال پیش‌بینی شده است.

رسول شیدایی روز چهارشنبه اظهار کرد: این فضاهای درون‌سازمانی شامل 120 سالن ورزشی، 19 کانون تربیتی، 19 دارالقرآن، 19 پژوهش‌سرا، 19 مرکز مشاوره و 495 آموزشگاه است.

وی با تشریح برنامه‌های امسال این اداره کل در تعطیلات تابستان، گفت: شعار فعالیت‌های تابستانی امسال «تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش‌آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی» است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان افزود: درحال حاضر دانش‌آموزان تغییر نگرش دادند، درگیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید و مسائل جانبی هستند و بیشتر وقتشان صرف بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی می‌شود که باید در زمینه آگاه‌سازی بیشتر اولیا و دانش‌آموزان برای تبیین آسیب‌های اجتماعی، اقدامات لازم و شایسته‌ای صورت گیرد.

شیدایی تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش و تشکل‌های دانش‌آموزی به‌صورت منسجم، هماهنگ و هم‌افزا، تلاش برای نمایش چهره و فضای مدرسه به‌عنوان یک محیط جذاب و به دور از آموزش صرف و رسمی با مشارکت و حضور اولیا در کنار دانش‌آموزان و هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌های تابستانی در مقایسه با سال‌های قبل ازجمله برنامه‌های این اداره کل برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای شرکت خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان در برخی برنامه‌های عمومی و همگانی آموزش‌وپرورش، توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در فعالیت‌های تابستانی با هدف کشف استعدادهای فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و مهارتی با تهیه برنامه تلویزیونی ماهرانه و برگزاری اردوهای یک‌روزه سراسری با هدف ایجاد شورونشاط باحضور دانش‌آموزان در موقعیت‌های یادگیری تربیتی، از دیگر برنامه‌ها برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اظهار کرد: به‌کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تابستان، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و انقلابی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان نیز از برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان در تابستان امسال است.

شیدایی ادامه داد: با توجه به تمایل دانش‌آموزان به خوابیدن بیش از ساعت معمول و پرداختن به بازی‌های رایانه‌ای، نیاز است تا در زمینه تقویت اوقات فراغت در منزل نیز برنامه عملیاتی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به سند تحول بنیادین و تربیت تمام‌ساحتی که مورد تأکید است، دانش‌آموزان باید حداقل از میان رشته‌های ورزشی، هنری، ادبی و قرآنی، سالانه یک یا دو مهارت جدید کسب کرده و درصورت نیاز، مهارت‌های قبلی را تقویت کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان هلال‌احمر، اداره ورزش و جوانان، بسیج و کانون‌های مساجد، آموزش‌وپرورش را یاری می‌کنند.

استان همدان دارای 328 هزار دانش‌آموز است که در دو هزار و 600 مدرسه به تحصیل می‌پردازند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 83836