شناسه خبر:83948
1403/4/3 12:27:02
نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی:

بازگشایی مرز چیلات مطالبه مردم دهلران است

نماینده مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس گفت: بازگشایی مرز چیلات مطالبه مردم دهلران است.

اسدالله چراغی بیان کرد: برای بازگشایی مرز چیلات رایزنی و مکاتباتی با خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و اهمیت این مرز داشته‌ام.

وی بیان اینکه برای گشایش مرز چیلات در سطح کشور رایزنی‌ها زیادی صورت گرفته شده است، گفت: برای تحقق این مهم و خواسته دیرینه مردم دهلران با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شده امروز یک هئیت از کشور عراق به استان ایلام سفر کنند

این مسئول تصریح کرد: برای تسریع در روند پای کار آمدن طرف عراقی جلسه مشترک بین استاندار میسان، استاندار ایلام و با حضور فرماندار ویژه دهلران در مرکز استان برگزار شد تا از نزدیک پیگیری‌ها ی لازم در خصوص گشایش مرز چیلات با مقامات عراقی دنبال شود.

چراغی اظهار کرد: بدون شک با گشایش مرز چیلات علاوه بر تسهیل در تردد موجب رونق اقتصاد و معیشت مردم منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های نفت و گاز، آب و خاک، کشاورزی و صنعت در این شهرستان مرزی، گشایش چیلات نقش مهمی در توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منطقه دارد.

وی به مراودات فرهنگی و مذهبی مناطق العماره و علی غربی با مردم شهرستان دهلران در گذشته اشاره کرد و گفت: قطعاً یکی از الویت‌های که دنبال خواهم کرد این است که از طریق مقامات ملی، استانی ومحلی تلاش خواهم کرد تا مرز چیلات سریع‌تر محقق شود و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های مرز چیلات از سمت شهرستان دهلران مهیا است لذا مسئولان باید تلاش کنند با ریزنی با مقامات کشور عراق الخصوص استاندارمیسان زمینه بازگشایی این مرز را فراهم کنند

چراغی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرز چیلات آرزوی دیرینه و خواسته به حق مردم مرزدار دهلران است، عنوان کرد: امیدواریم با همت مسئولان مربوطه شاهد بازگشایی این مرز در آینده نزدیک باشیم.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 83948