شناسه خبر:84045
1403/4/6 13:05:38

فراخوان مهرواره قصه‌گویی «بانوی فرمانده» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در راستای اهداف کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، اعلام شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در راستای اهداف کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ)، کانون مهرواره قصه‌گویی با عنوان «بانوی فرمانده» را برای عموم مردم برگزار می‌کند.

دبیر قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اعلام این خبر، گفت: یکی از افراد مهم و اثرگذار در مبارزات انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) بود که این افتخاری برای همه ما مردم ایران و خصوصاً همدانی‌ها است.

مریم شریف‌زاده با بیان اینکه یاد و خاطره زنان بزرگی همچون «مرضیه حدیدچی (دباغ)» به‌عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تمامی ابعاد برای نسل جدید یک وظیفه و تکلیف است، اظهار کرد: این بانوی بزرگ نه‌تنها در صحنه‌های دفاع از امام راحل و انقلاب نقش‌آفرینی‌ کرده، بلکه حتی در خارج از مرزها نیز نامی درخشان دارد.

وی با اشاره به دیدار اعضای دومین کنگره هشت هزار شهید با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر معرفی خانم دباغ، بیان کرد: قرار است امسال کنگره خانم دباغ در همدان برگزار شود و تمام دستگاه‌ها و نهادها نقشی در این معرفی داشته باشند.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه بانو حدیدچی (دباغ) علاوه‌بر اینکه فرمانده سپاه همدان بود و بعد از انقلاب سوابق ارزنده‌ای دارد و یک مادر نیز بود، خاطرنشان کرد: بانو دباغ فوق یک مادر و فوق یک همسر بود که با داشتن هشت فرزند، هرگز از وظایف اجتماعی و سیاسی خود کناره‌گیری نکرد و به فعالیت‌هایش با همه توان ادامه داد و این مهم خانم دباغ را ممتاز و خاص می‌کند.

وی ادامه داد: کنگره خانم دباغ با 9 کمیته تشکیل شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان عضو کمیته کودک و نوجوان این کنگره بوده که با برنامه‌های متنوع در آن شرکت خواهد کرد و یکی از مهم‌ترین آن‌ها، برگزاری مهرواره قصه‌گویی بانوی فرمانده است.

شریف‌زاده تصریح کرد: شرکت‌کنندگان کودکان، نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی هستند و مدت‌زمان قصه 5 الی 12 دقیقه بوده که افراد تا یکم آبان‌ماه می‌توانند آثار خود را به شماره 09188178219 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

شناسه خبر 84045