شناسه خبر:84186
1403/4/10 14:06:32
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین به چرخه تولید بپیوندد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در فامنین از حیث توسعه صنعت و تولید استان بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: این منطقه هرچه سریع‌تر به چرخه تولید بپیوندد.

عباس صوفی روز یکشنبه در دیدار با احمد شانیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: باید بسترهای لازم جهت پیوستن منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد به چرخه تولید با فعال‌سازی واحدها، مهیا شود.

وی با تأکید بر رونق تولید و کسب‌وکار صنایع در همدان و فامنین، گفت: واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل باید با ایجاد بسترهای لازم، به چرخه تولید بازگردند.

صوفی افزود: در حوزه صنعت برای توسعه بهتر نیاز به تلاش بیشتر داریم و از همین رو باید زیرساخت‌ها را مهیا کنیم و در وهله دوم با مطالبه‌گری، دنبال سرمایه‌گذار برویم تا موتور توسعه صنایع و معادن فعال‌تر و پویاتر شود.

وی خاطرنشان کرد: برای صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل چاره‌اندیشی خواهیم کرد و اداره صمت به‌عنوان متولی این حوزه باید نقشه راه تعریف کند.

صوفی برگزاری نشست تخصصی و مشورتی با افراد، نهادها و شرکت‌های درگیر با حوزه اشتغال را اثرگذار دانست و اضافه کرد: همدان در برخی حوزه‌ها ازجمله صنایع دارویی که مغفول مانده، می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید با هم‌فکری و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط، دنبال رسیدن به هدف مد نظر در این زمینه باشیم.

در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز به تشریح وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان پرداخت.

تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با دو هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه 1388 به تصویب مجلس رسید.

این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، هم‌جواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به‌عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی برای حدود 30 هزار نفر، می‌تواند نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و درصورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84186