شناسه خبر:84187
1403/4/10 15:09:20

با نظر موافق و پیشنهاد اعضای شورای شهر کنگاور و صدور حکم استاندار کرمانشاه «بیژن قزوینه» به عنوان شهردار این شهر معرفی شد تا پس از حدود ۱۳ ماه بلاتکلیفی جانی تازه به امور شهری این خطه شرقی استان داده شود.

فرماندار کنگاور در آیین معرفی شهردار جدید که در سرسرای بخشداری برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با انتصاب شهردار فضای همدلی و تعامل بر واحدهای شهرداری حاکم و خدمت‌رسانی به شهروندان با تلاش بیشتری ادامه یابد.

ایرج صادقی توسعه عمران شهری را مهم‌ترین اولویت و دغدغه مردم عنوان کرد و افزود: در این راستا ۳۳ میلیارد ریال اعتبار شهرداری تا پایان شهریور ماه سال جاری باید جذب شود که می تواند تحولی در حوزه عمران و آسفالت معابر ایجاد کرد.

او با بیان اینکه شفافیت مالی اثرات مطلوبی در پرداخت عوارض شهری دارد، افزود: عموم مردم زمانی که از نحوه محاسبه عوارض و چگونگی مصرف آن مطلع شوند همکاری بیشتری داشته و بدون مقاومت اقدام به پرداخت می‌کنند.

فرماندار کنگاور با یادآوری شدت یافتن گرمای تابستان و حضور بیشتر مردم در بوستان های شهر از مدیران شهرداری خواست ساماندهی فضای سبز و نظافت روزانه را با تلاش بیشتری در دستور کار قرار دهند.

صادقی به اجرای بزرگترین پروژه نهضت ملی مسکن استان کرمانشاه و طرح خانه دار شدن یک هزار و ۶۰۰ نفر در کنگاور اشاره کرد و افزود: شهرداری در صدور مجوزهای لازم برای ساخت و ساز ضمن شتاب دهی و کاهش هزینه ها؛ همکاری لازم را با متقاضیان نهضت ملی مسکن داشته باشد.

پبگیری طرح تفضیلی شهری و تهیه طرح جامع شهر کنگاور ۲ موضوع دیگری بود که فرماندار کنگاور بر اهمیت و شتاب بخشی به آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۹۷۰ واحد مشاغل مزاحم در سطح شهر کنگاور افزود: با توجه به تمایل مالکان این واحدها و قول مساعد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه برای تغییر کاربری اراضی در نظر گرفته شده، شتاب بخشی در انجام فرایند انتقال مشاغل مزاحم ضروریست.

شهرداری کنگاور ۷۰۰ میلیارد ریال از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد

رییس شورای شهر کنگاور نیز در جلسه معارفه شهردار گفت: طرح تفصیلی این شهر حدود پنج ماه قبل به کمیسیون ماده پنج استان کرمانشاه ارسال شده است که با تصویب آن بسیاری از اعتراض ها و گلایه های مردمی رفع خواهد شد.

علی حیدرنژاد افزود: از شهردار جدید کنگاور انتظار داریم که در حوزه وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اداری که بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است؛ تدبیر جدی داشته باشد.

بیژن قزوینه شهردار جدید کنگاور نیز در سخنانی کوتاه با تاکید بر اینکه اولیت کارم خدمت به مردم است، افزود: در این راستا به صورت مستمر عملکرد واحدهای شهرداری پایش و ارزیابی خواهد شد.

در ادامه با حضور سعید سلیم ساسانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه حکم استاندار کرمانشاه در معرفی بیژن قزوینه به عنوان شهردار جدید کنگاور قرائت شد.

گفتنی است، قزوینه سابقه عضویت سه دوره شورای شهر کنگاور را دارد و با توجه به معرفی وی به عنوان شهردار, محمدامیر طاهرآبادی عضو علی البدل اول شورای شهر جایگزین خواهد شد.

شهرداری کنگاور از اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال رفتن «علی مرادی» از این مسند به صورت سرپرستی و با حضور «غلامرضا طیب» به مدت ۱۱ ماه و «علی اکبر فقیرفر» به مدت ۲ ماه که هر ۲ از کارکنان شهرداری کنگاور هستند، اداره می‌شد.

 

گفته می شود طی این مدت صلاحیت افرادی که از سوی شورا برای تصدی مسوولیت شهرداری معرفی شدند؛ تایید نشد.

شناسه خبر 84187