شناسه خبر:84234
1403/4/11 15:06:31

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این اداره کل با تلاش و پیگیری همکاران موفق شد تا در دولت سیزدهم رتبه چهارم سرانه ورزشی دانش‌آموزی کشور را در حوزه تربیت بدنی کسب کند.

 

«حسین مولوی» روز دوشنبه با اشاره به مهمترین دستاوردهای تحولی اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان‌ مرکزی در دوره شهید جمهور، افزود: ۷۱ فضای ورزشی به آمار فضاهای ورزشی استان در ۲ سال گذشته اضافه شد و تعداد آنها از ۱۳۹ فضا به ۲۱۰ فضای ورزشی رسید.

وی بیان کرد: ۳۳ مجتمع ورزشی استان مرکزی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در دولت سیزدهم، تعمیر و تجهیز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ایجاد اولین کانون تندرستی آموزش و پرورش در استان، کسب رتبه سوم کشور در اجرای طرح پایش آمادگی کودکان در سال تحصیلی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، آموزش بیش از ۲۱ هزار دانش‌آموز دوره دوم ابتدایی در طرح مهارت‌آموزی از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان مرکزی در دولت شهید جمهور است.

مولوی ادامه داد: آغاز مولدسازی املاک در یک سال گذشته، معرفی ۱۹ ملک به ارزش نیم همت و رفع تصرف از ۵۳ هکتار از املاک و اراضی دولتی متعلق به آموزش و پرورش از سال ۱۴۰۱ تاکنون از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: دولت سیزدهم در راستای حمایت از آموزش توانخواهان با ایجاد وتوسعه مراکز جامع و توانبخشی استان، رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرد.

مولوی افزود: احداث و تکمیل مدرسه ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در شهر اراک و شروع ساخت سه مدرسه استثنایی و مراکز جامع توانبخشی ۶ کلاسه در استان مرکزی از دیگر اقدامات بخش آموزشی در دولت سیزدهم در این استان است.

وی بیان کرد: تعمیر و تجهیز ۳۳ مجتمع ورزشی استان در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی، کسب رتبه سوم کشور در اجرای طرح پایش آمادگی کودکان در سال تحصیلی و آموزش بیش از ۲۱ هزار نفر دانش آموز دوره دوم ابتدایی در طرح مهارت آموزی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت در استان و رشته‌های جدید هنرستانی بر مبنای آمایش منطقه‌ای، راه‌اندازی هنرستان امیرکبیر ناحیه ۲ اراک پس از ۱۷ سال وقفه با همت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، انسداد مبانی بی‌سوادی در قالب طرح شهید محمودوند و توجه ویژه به مدارس روستایی و چند پایه و کسب شش مقام اول کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی از دیگر فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: ۷۲۱ سند در دولت سیزدهم با پیگیری کادر اداری آموزش و پرورش در دولت سیزدهم گرفته شد اما این در حالی است که در ۲ سال گذشته ۴۶۵ سند اخذ شد.

شناسه خبر 84234