شناسه خبر:84245
1403/4/11 15:28:36

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم‌سازی بیش از 16 هزار تُن مواد خام دامی در سه‌ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

امیرحسین نقی‌پور گفت: در طول سه‌ماهه گذشته تعداد 21 هزار و 953 مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع، حمل و عرضه مواد خام دامی در سطح استان صورت گرفته است.

وی هدف از بازدیدهای کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه مواد خام دامی را تأمین بهداشت و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده مردم استان همدان دانست و افزود: در نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، فرآوری و عرضه‌ فرآورده‌های خام دامی طی سه‌ماهه نخست سال‌ جاری در این استان مقدار 16 هزار و 503 کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شده است.

نقی‌پور با اشاره به اینکه در این بازرسی‌های بهداشتی بیش از 732 مورد نمونه‌گیری مواد خام دامی برای انجام آزمایش‌های لازم گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه گذشته با تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانمان در سطح استان تعداد 585 واحد دارای تخلف بهداشتی شناسایی شده است.

وی همچنین افزود: طی مدت فوق در کشتارگاه‌های دام و طیور استان همدان تحت نظارت شبانه‌روزی بازرسان بهداشتی و ناظرین شرعی دامپزشکی، تعداد 32 هزار و 324 رأس دام سبک و چهار هزار و 721 رأس دام سنگین و نیز هفت میلیون و 600 هزار قطعه طیور کشتار شده که با نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی بیش از 12 تُن لاشه ضبطی انواع دام و بیش از 185 تُن لاشه ضبطی طیور، ضبط و امحا شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در طول سال به‌منظور تأمین سلامت امنیت غذایی تعطیل‌شدنی نیست و دائماً برقرار است، گفت: با متخلفان بهداشتی که برای سودجویی خود سلامت مردم را هدف می‌گیرند، از سوی کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی برخورد قانونی و بدون اغماض به عمل خواهد آمد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84245