شناسه خبر:84250
1403/4/11 15:49:36
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان خبر داد:

پیش‌بینی تولید بیش از 19 هزار تُن گردو در تویسرکان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان سطح باغات گردوی این شهرستان را هشت هزار هکتار برشمرد و اظهار کرد: براساس پیش‌بینی در سال‌ جاری از این میزان سطح باغات گردوی تویسرکان بیش از 19 هزار تُن محصول قابل برداشت خواهد بود.

سجاد محمداصغری با بیان اینکه شهرستان تویسرکان بیشترین سهم از تولید گردوی استان را دارد، گفت: طعم و کیفیت بی‌نظیر گردوی تویسرکان سبب شده تا این شهرستان از سوی سازمان مالکیت معنوی جهانی به‌عنوان شهر جهانی گردو ثبت شود.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت امسال غلات این شهرستان 26 هزار و 100 هکتار بوده که از این میزان سطح حدود 6 هزار و 100 هکتار آن به کشت گندم و 20 هزار هکتار آن به کشت جو اختصاص دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس پیش‌بینی در سال‌ جاری بیش از 40 هزار تُن غلات جو و گندم از سطح مزارع این شهرستان قابل برداشت خواهد بود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر خرید تضمینی غلات جو و گندم در شهرستان تویسرکان آغاز شده که در این رابطه چهار مرکز به خرید تضمینی گندم و یک مرکز به خرید تضمینی جو اختصاص داده شده است.

محمداصغری با اشاره به پیش‌بینی تولید 22 هزار تُن گندم و 20 هزار تُن جو در سال جاری، تصریح کرد: به نسبت سال گذشته میزان تولید و سطح زیر کشت غلات این شهرستان افزایش داشته است.

وی در ادامه از پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از 35 هزار تُن غلات توسط مراکز خرید تضمینی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: درحال حاضر کشاورزان گندم‌کار و دهقان این شهرستان درحال برداشت گندم و جو از سطح مزارع و تحویل آن به مراکز خرید تضمینی تعیین‌شده هستند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84250