شناسه خبر:84315
1403/4/13 15:29:44

شهردار همدان از میزبانی مجمع شهرداران آسیا در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این مجمع قرار بود تیرماه جاری برگزار شود، اما به‌دلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری، به شهریورماه موکول شد.

سیدمسعود حسینی روز چهارشنبه اظهار کرد: همدان با داشتن ظرفیت‌های متعدد تاریخی و گردشگری، شایسته عنوان پایتخت گردشگری آسیا بوده و امیدواریم با میزبانی این مجمع اتفاقات خوبی در حوزه معرفی شهر رخ دهد.

وی ظرفیت‌های موجود در شهر همدان و تعامل با شهرداران آسیایی را از مهم‌ترین اهداف این میزبانی عنوان کرد و گفت: همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بستر مناسبی برای توسعه روابط با شهرهای آسیایی دارد.

حسینی با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر جاده ابریشم و ضرورت تعامل بیشتر با شهرهایی که از گذشته در این مسیر قرار داشتند، عنوان کرد: شهرداری همدان در سال‌های گذشته در راستای توسعه گردشگری میزبان نشست‌های جهانی راه ابریشم بوده و اکنون نیز میزبان شهرداران آسیایی خواهد بود.

شهردار همدان به اقدامات قابل توجه شهرداری همدان در حوزه ثبت جهانی «همگتانه و مرکز تاریخی همدان» اشاره و ابراز امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن این پرونده در یونسکو در آینده نزدیک، شاهد معرفی هرچه بیشتر شهر همدان به‌عنوان یکی از شهرهای تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن جهان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همدان آمادگی کامل برای میزبانی از مجمع شهرداران آسیایی را دارد و دبیرخانه پایتخت گردشگری آسیا از همان روزهای نخستین سال 2024 در شهرداری فعال شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84315