شناسه خبر:84334
1403/4/13 16:56:24

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریورماه در استان فعال هستند و پیش‌بینی شده 300 هزار تُن محصول خریداری شود.

مسعود اکبری اظهار کرد: با توجه به برداشت گندم توسط کشاورزان، مراکز ذخیره‌سازی فعال و آماده تحویل محصول هستند‌.

وی گفت: با توجه به بارش‌های مناسبی که در فصل بهار داشتیم، برآورد می‌شود در سال جاری افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان را شاهد باشیم؛ بر همین اساس تمهیدات لازم برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی مناسب اندیشیده شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان افزود: درحال حاضر 41 مرکز خرید استاندارد در سطح استان با پراکنش مناسب در نقاط گندم‌خیز تعبیه شده که پس از بازدید براساس استاندارد لازم خریداری صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: براساس مصوبات کارگروه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید 175 هزار ریال تعیین شده است.

اکبری با بیان اینکه بانک کشاورزی بانک عامل پرداخت مطالبات کشاورزان است، افزود: بانک متعهد شده هیچ وجهی بابت بدهی کشاورزان از مطالبات گندم آن‌ها برداشت نکند.

وی گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریورماه در استان همدان فعال خواهند بود و پیش‌بینی شده بیش از 300 هزار تُن گندم از کشاورزان همدان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 84334