شناسه خبر:84823
1403/4/27 16:30:22
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

آماده‌سازی راه‌های استان برای تردد زائران اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آماده‌سازی راه‌های استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سال 1403 خبر داد.

به‌ گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، مهرداد آهکی گفت: هرساله در ایام اربعین حسینی جاده‌های استان همدان پذیرای میلیون‌ها زائر و دلداده حضرت اباعبدالله حسین(ع) بوده که در این رابطه در استان همدان حدود دو هزار کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه‌گانه کشور وجود دارد.

وی با اشاره به آماده‌سازی راه‌های استان برای ایام اربعین حسینی، بیان کرد: هم‌اکنون علاوه‌بر فعالیت گروه‌های پیمانی، افزون‌‌بر 500 نفر نیروی راهدار با استفاده از 313 دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در قالب 60 گروه در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان مشغول فعالیت هستند.

آهکی ادامه داد: در همین راستا افزون‌‌بر 650 کیلومتر خط‌کشی، 82 کیلومتر روکش آسفالت، چهار هزار و 500 کیلومتر شانه‌سازی تعدیل شیب شیروانی، تعمیر و نصب 6 هزار عدد تابلو و علائم، رفع هشت نقطه حادثه‌خیز و غیره در راه‌های همدان انجام شده و این روند همچنان به‌طور ویژه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: فعالیت 43 مجتمع خدماتی رفاهی، ساخت و پاک‌سازی پارکینگ حاشیه جاده‌ها، گشت نامحسوس راهداری و پلیس راه، ارتقای ایمنی تقاطع‌ها، به‌روزرسانی روشنایی‌ها و تابلوها و علائم، هماهنگی افزون‌بر یک‌هزار و 600 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی زوار اربعین و غیره، ازجمله اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی خواهد بود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84823