شناسه خبر:85216
1403/5/6 11:58:26

میلاد سوری گلبالیست ملی‌پوش همدانی حاضر در مسابقات پارالمپیک 2024 پاریس، با گلایه از کم‌توجهی مسئولان، مشکلات مالی را به‌عنوان اصلی‌ترین حریف خود نام برد.

میلاد سوری اهل شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان است؛ جوان مستعد و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ ورزش تویسرکان که توانسته بارها در سطوح بین‌المللی در ترکیب تیم ملی به نشان‌های رنگارنگ دست یابد.

سوری مردادماه 1401 در ترکیب تیم ملی گلبال کشورمان توانست بر سکوی نایب قهرمانی آسیا قرار بگیرد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی پرتغال را کسب کند.

او در قهرمانی آسیا بسیار خوش درخشید و حتی تیم ملی کشورمان با گل طلایی این بازیکن توانسته بود به دیدار فینال و کسب سهمیه جهانی دست یابد.

این ملی‌پوش فروردین ماه سال گذشته پس از ماه‌ها دوری از تیم ملی به‌دلیل مشکلات شغلی، با پیگیری محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور و نیز علی حقیقی؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، به اردوی تیم ملی بازگشت.

بازگشت او بازهم با درخشش همراه بود و در ترکیب اصلی تیم ملی گلبال مردان کشورمان توانست به نشان طلا برسد با کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس، همراه با سایر ملی‌پوشان بهانه‌ها را کنار زد هر چند کمیته ملی پارالمپیک با این اعزام مخالفت کرد.

در همان شرایط بود که بهمن دوستی سرمربی تیم ملی اعلام کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در هانگژو چین قهرمان شدیم و سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده بودیم اما کمیته ملی پارالمپیک با این نگاه که امکان کسب نشان و قرار گرفتن روی سکو را در پاریس نداریم ما را جزو رشته‌های اعزامی به پارالمپیک قرار نداده بود و شرایط مشخصی برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده نداشتیم و طی جلسات متعددی که با معاونت فنی و رئیس کمیته ملی پارالمپیک داشتیم این قول را دادیم که روی سکو قرار خواهیم گرفت.

اینگونه شد که میلاد سوری، نعمت سرفرازی همراه با محمد کولیوند (مربی) هر سه از تویسرکان پایتخت گردوی ایران زمین بیشترین سهمیه تیم ملی گلبال اعزام به بازی‌های 2024 پاریس را کسب کردند.

میلاد پرافتخارترین گلبالیست تاریخ ورزش استان همدان به‌شمار می‌رود، پسری که با هزار ذهن درگیر قرار است راهی پاریس شود و با کسب نتایج درخشان از نام ایران اسلامی در این رویداد مهم جهانی دفاع کند.

چکیده گفت‌وگو با این ملی‌پوش پرآوازه اما غریبه در شهر تویسرکان را بخوانید:

میلاد سوری از آرزوی خود برای رسیدن به پارالمپیک می‌گوید و اینکه پس از 12 سال قرار است تیم ملی گلبال راهی این رویداد مهم می‌شود.

**سرنوشتم با پارالمپیک گره خورده و روز و شب نمی‌شناسم

وی در این باره گفت: سرنوشتم با پارالمپیک گره خورده و روز و شب نمی‌شناسم، پس از بازی‌های آسیایی سال گذشته هانگژو چین که دستاورد موفقی داشتیم، برای حضور در بازی‌های 2024 پاریس شب و روز نمی‌شناختیم و خوشحالم مزد زحمات خود را گرفتیم.

سوری خاطرنشان کرد: می‌دانیم کار سختی در پیش داریم و همه نگاه‌ها در پارالمپیک به عملکرد تیم ملی گلبال است.

*تا آخرین نفس می‌جنگیم

این ملی‌پوش گلبال مردان کشورمان ادامه داد: مسیر دشواری در پیش داریم اما انگیزه ما بسیار بالاست و می‌خواهیم روی سکوی نشان برویم.

وی افزود: بر اساس برنامه، در گروه یک قرار گرفته‌ایم و در دیدار با تیم ملی فرانسه نخستین مسابقه ما به‌شمار می‌رود.

این گلبالیست ملی‌پوش اضافه کرد: همچنین باید با برزیل (مدافع عنوان قهرمانی پارالمپیک) و سپس با آمریکا مسابقه بدهیم و البته در دور مقدماتی هدف ما صدرنشینی است تا به تیم چهارم گروه دوم برخورد کنیم.

سوری یادآور شد: تیم‌های چین، اوکراین، مصر و ژاپن نیز در گروه B قرار با یکدیگر می‌پردازند و بهترین‌ها در این مسابقه هستند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام برنامه مسابقات رده‌بندی و فینال گلبال پارالمپیک پاریس 2024 تا پانزدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت و می‌خواهیم حداقل به نقره یا برنز برسیم.

*حریف فعلی‌ام مشکلات مالی است

ملی‌پوش گلبال کشورمان با گلایه‌مندی از کوتاهی مسئولان اجرایی استان همدان در حمایت از او گفت: تمام زندگیم ورزش است و به‌دلیل تمرینات مستمر نمی‌توانم در بخش خصوصی کار کنم.

وی افزود: آیا نباید مسئولان از ملی پوشی که این‌چنین افتخارآفرینی کرده، حمایت کنند؟؛ چطور موقع کسب نشان برای گرفتن عکس در کنار ما حاضر می‌شوند اما اکنون که نیاز مبرم به حمایت داریم، نیستند.

سوری بیان کرد: تمام امرار معاشم از راه ورزش است و امیدوارم مسئولان حمایت لازم را داشته باشند.

*6 سال نتوانستم با نامزدم به خانه بخت بروم

این ملی‌پوش تویسرکانی ادامه داد: 6 سال پیش نامزد کردم و تاکنون به دلیل نبود شغل ثابت و نیز درآمد ثابت نتوانستیم زندگی مشترک را شروع کنیم.

وی اضافه کرد: مسئولان شهرستان تویسرکان نیز این افتخارآفرینی ما را نادیده گرفته‌اند در حالی که با دو ورزشکار و یک مربی در تیم ملی، سهم بسزایی در بازی‌های پارالمپیک داریم.

سوری خاطرنشان کرد: کسب سهمیه پارالمپیک برای آقایان تنها 50 میلیون ریال ارزش داشت و این مبلغ را به‌عنوان پاداش دادند که جای تأسف دارد.

وی با انتقاد از مسئولان شهرستان تویسرکان گفت: در این مدت هیچ‌گونه حمایتی نشده و دریغ از تقدیر و تشکر، فقط ما دو ورزشکار و مربی تویسرکانی از استان همدان به بازی‌های پاریس راه یافتیم و این افتخار را به نام شخص نمی‌نویسند.

وی ادامه داد: انتظار دارم مسئولان استان مشکل اشتغالم را حل کنند تا حداقل بعد از المپیک بتوانم زندگی مشترک خود را شروع کنم.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85216