شناسه خبر:85222
1403/5/6 15:03:58

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی این استان در کشور مغفول مانده است و باید با برنامه‌ریزی هدفمند به جایگاه اصلی برسد.

عباس صوفی روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی همدان اظهار کرد: همدان دارای ظرفیت‌های زیاد و بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف اقتصادی همچون بازار تولید سیر، صنایع دستی، فرش و معادن است که در کشور حرفی برای گفتن دارند و باید خیلی بیشتر قدر آن‌ها را دانست.

وی با بیان اینکه نباید از این ظرفیت‌های خاص مغفول شد، افزود: باید برنامه راهبردی داشته باشیم و به این فکر کنیم که چندسال آینده در حوزه‌های مختلف مثل سیر یا فرش، به کجا خواهیم رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تدوین سند چشم‌انداز در حوزه اقتصادی، گفت: اقتصاد استان همدان نیازمند برنامه راهبردی است تا بتوانیم بازارهای کشور و حتی بین‌المللی را با تولیدات متنوع خود تصاحب کنیم.

صوفی با اشاره به ظرفیت‌های همدان در حوزه معدن، خاطرنشان کرد: بهترین و با کیفیت‌ترین معدن سنگ‌های تزئینی یاقوت در همدان است.

وی افزود: برای این ظرفیت‌های خدادادی باید برنامه داشت و با بهره‌برداری از نیروی انسانی مجرب همدانی که در کشور مسئولیت دارند، کارها را به بهترین شکل پیش برد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85222