شناسه خبر:85479
1403/5/13 15:42:31

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار از اختصاص دو خودروی امدادی به ناوگان هلال‌احمر شهرستان بهار خبر داد و گفت: با رایزنی‌های مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و از محل اعتبارات ملی دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه آمبولانس تویوتا لندکروز و یک دستگاه خودرو نجات تویوتا هایلوکس، درمجموع با اعتباری بالغ‌بر 35 میلیارد تومان، به شهرستان بهار اختصاص یافت.

سپهرغرب، گروه استان‌ها - زهرا طالبی :

سجاد پورعرب از اختصاص دو خودروی امدادی به ناوگان هلال‌احمر شهرستان بهار خبر داد و گفت: با رایزنی‌های مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و از محل اعتبارات ملی دو دستگاه خودرو شامل یک دستگاه آمبولانس تویوتا لندکروز و یک دستگاه خودرو نجات تویوتا هایلوکس، درمجموع با اعتباری بالغ‌بر 35 میلیارد تومان، به شهرستان بهار اختصاص یافت.
این مقام مسئول اضافه کرد: ششمین دوره انتخابات مجمع جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار در 19 مردادماه و هم‌زمان در سراسر کشور در فرهنگ‌سرای آیت‌الله بهاری برگزار می‌شود و در شهرستان بهار 13 نفر نامزد انتخابات مجمع جمعیت هلال‌احمر شدند که درنهایت چهار نفر به‌عنوان عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل شورای راهبردی و یک نفر به‌عنوان بازرس اصلی و یک بازرس علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

وی افزود: طی دو سال گذشته تمامی معاینات پزشکی حجاج در شهرستان بهار شامل ویزیت و واکسیناسیون به عهده هلال‌احمر بوده که شهرستان بهار پذیرای حجاج شهرستان‌های اطراف نیز بوده است.

این مقام مسئول به فعالیت جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: پایگاه امداد جاده‌ای صالح‌آباد در آمادگی کامل قرار دارد و با توجه به قرارگیری در شاهراه اصلی به‌عنوان معین استان‌های ایلام و کرمانشاه، فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر فعالیت هلال‌احمر استان در کشور عراق، سه مکان برای اسکان زائرین شامل ورودی بهار پایگاه صالح‌آباد و مکانی در لالجین تجهیز خواهد شد و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و فضای دوست‌دار کودک در ورودی شهر بهار دیده شده است.

پورعرب اعلام کرد: 80 نفر از موکب‌داران شهرستان بهار دوره آموزشی کمک‌های اولیه و امدادی را می‌گذرانند تا بتوانند به زائرین خدمات‌رسانی کنند.

وی اظهار کرد: خانه‌های هلال به‌عنوان بازوان اصلی هلال‌احمر هستند که با هدف توانمندسازی، افزایش تاب‌آوری جوامع محلی، آمادگی لازم در مواقع بحرانی و ثبت اعضا، فعالیت می‌کنند و در سالیان اخیر تعداد خانه‌های هلال در شهرستان بهار از 6 مورد به 12 مورد افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: خانه هلال سیمین در اردیبهشت‌ماه سال جاری به همت خیرین و در مساحت 170 متر مربع کلنگ‌زنی شد و پس از ساخت در اختیار هلال‌احمر قرار می‌گیرد.

شناسه خبر 85479