شناسه خبر:86209
1403/6/17 17:35:00

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 15 نفر بر اثر سقوط از درخت گردو طی یک هفته گذشته در استان مصدوم و راهی بیمارستان شدند.


محمدرضا شکوهی روز شنبه با بیان اینکه 15 نفر بر اثر سقوط از درخت گردو طی یک هفته گذشته در استان مصدوم و راهی بیمارستان شدند، بیان کرد: در این مدت 6 نفر در تویسرکان، پنج نفر همدان، سه نفر در ملایر و یک نفر در شهرستان نهاوند به‌علت سقوط از درخت دچار مصدومیت شدند.
وی اضافه کرد: سن بیشتر مصدومان سقوط از درخت گردو بین 30 تا 50 سال است و البته یکی از مجروحان بیش از 60 سال سن دارد.
رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مصدومان از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شدند و گزارش فوت یا قطع نخاع نداشته‌ایم.
شکوهی اضافه کرد: به‌طور حتم از 20 شهریورماه با آغاز زمان گردوتکانی شمار حوادث ناشی از سقوط نیز افزایش می‌یابد که امید می‌رود با رعایت نکات آموزشی، شاهد مرگ و مصدومیت افراد نباشیم.
وی یادآوری کرد: 71 نفر سال گذشته بر اثر سقوط از درخت گردو در استان همدان دچار آسیب شدند و یک نفر هم فوت کرد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 41 نفر از مصدومان دچار تروما (ضربه) و آسیب ستون فقرات، 16 نفر آسیب و تروما قفسه سینه و گردن، 12 نفر تروما و آسیب دست و پا و دو نفر از مصدومان دچار ضایعه نخاعی شدند که این آمار در سال 1401 یک فوتی و 84 مجروح بود.
شکوهی توصیه کرد: به‌منظور پیشگیری از حادثه سقوط از درخت گردم باغداران از افراد توانمند و باتجربه برای گردوتکانی استفاده کرده و از به‌کارگیری افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالخورده و معتاد به مواد مخدر پرهیز کنند.

شناسه خبر 86209