شناسه خبر:86213
1403/6/17 18:15:00

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: تدوین طرح جامع همدان‌پژوهی بر پایه میراث مکتوب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز اسناد همدان در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.


عاطفه زارعی روز شنبه در دیدار با مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، با بیان اینکه تدوین طرح جامع همدان‌پژوهی بر پایه میراث مکتوب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز اسناد همدان در دستور کار مسئولان استان قرار دارد، اظهار کرد: این طرح در راستای هدفمندسازی فعالیت‌های پژوهشی و انتشار آثار فاخر در راستای تبیین و تشریح تاریخ همدان در حوزه‌های مختلف، در دستور کار مشترک قرار دارد.
وی افزود: از این مدیریت و بررسی اسناد و مدارک گردآوری‌شده از همدان در آرشیو ملی ایران و مدیریت منطقه غرب کشور، لزوم آسیب‌شناسی آثار منتشرشده و درحال تدوین در حوزه‌های مختلف مربوط به تاریخ همدان مورد تأکید قرار گرفت.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: لازم است سطح همگرایی و همکاری محققان و پژوهشگرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارتقا یافته و ضمن استخراج موضوعات دارای اهمیت بالا، یک وحدت رویه مطلوب ایجاد شود تا آثار منتشرشده پاسخگوی نیاز جامعه به‌خصوص جامعه دانشگاهی و علمی باشد.
زارعی تصریح کرد: اسناد و مدارک متنوع و فراگیر گردآوری‌شده در آرشیو ملی ایران و مدیریت منطقه غرب کشور، دارای قابلیت چشمگیری برای بررسی و انتشار در قالب‌های مختلف مکتوب و دیداری و شنیداری است؛ ضمن اینکه یک محقق نباید دغدغه دسترسی به این اسناد را داشته باشد و از حمایت‌های مادی و معنوی نیز می‌بایست برخوردار باشد. بنابراین لازم است دستگاه‌های متولی ازجمله فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز اسناد همدان در قالبی نظامند در این عرصه ایفای نقش کنند.
وی افزود: تدوین طرح جامع همدان‌پژوهی بر پایه میراث مکتوب با کسب نظر فعالان این حوزه و براساس قابلیت‌های موجود در دستور کار است تا مراحل مد نظر از تدوین موضوع براساس اولویت‌ها، دسترسی آسان محققان به اسناد، کنترل سطح کیفی و کمی آثار، استفاده از نیروهای با استعداد و جوان، حمایت از نویسندگان در چاپ و نشر آثار و معرفی آثار برگزیده در مسیری مطلوب و مثمر ثمر قرار گیرد.

شناسه خبر 86213