شناسه خبر:86216
1403/6/17 18:41:00

نخستین کلینیک جامع سلامت باروری همدان در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت و با هدف ارائه آموزش و مشاوره سلامت باروری بانوان افتتاح شد.


مسئول اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نخستین کلینیک جامع سلامت باروری همدان در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت و با هدف ارائه آموزش و مشاوره سلامت باروری بانوان افتتاح شد.
سامره قلیچ‌خوانی ابراز کرد: این مجموعه به بانوان 15 تا 49 سال از زمان بلوغ دختران، ازدواج، دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و یائسگی مشاوره، آموزش و خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
این مقام مسئول افزود: فعالان در این کلینیک متخصصان سلامت باروری و دانش‌آموختگان دکترای تخصصی بهداشت باروری هستند که شامل پنج نفر از اساتید عضو هیئت‌علمی می‌شود.
وی اضافه کرد: ایمنی و سلامت بانوان در زمینه بهداشت باروری، مسائل جنسی، باروری سالم و سلامت نوزاد نیازمند توجه نظام سلامت است که امید می‌رود با راه‌اندازی این کلینیک، نواقص و کمبودها رفع شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم گفت: این کلینیک با هدف ارتقای سطح سلامت مادران، نوزادان، خانواده‌ها و در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت بهره‌برداری شد.
رسول سلیمی افزود: در این مرکز خدمات مشاوره‌ای تخصصی در حوزه‌های مشاوره قبل از ازدواج، باروری، شیردهی، یائسگی، مشاوره اختلالات جنسی، آموزش‌های سلامت بهداشت جنسی، مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان، غربالگری سرطان‌های شایع زنان، بیماری‌های مقاربتی، تست‌های ارزیابی سلامت جنین، آموزش‌های ویژه ترویج زایمان طبیعی و مراقبت‌های پس از زایمان ارائه می‌شود.

شناسه خبر 86216