شناسه خبر:86346
1403/6/24 12:14:35

با حرکت خروشان مردم ایران که انقلاب اسلامی 57 را به پیروزی رسانید، ملت ایران بلوغ سیاسی و اوجی از کمالات انسانی را به رخ جهانیان کشانیدند. آنان با به چالش کشانیدن ارزش‌های پوشالی لیبرالیسم و دنیاطلبان غرب‌زده، جلوه‌ای دیگر از اهداف بلند و متعالی از خلقت بشر که در قرآن و روایات معصومین (علیهم‌السلام) برای سعادت بشر نازل شده را به جلوه نشانیدند. اهدافی که حضرت امام (ره) برای انقلاب ترسیم کرد، بسیار فراتر از رنگین‌تر شدن سفره مردم بود و اگر غیر از این بود، پرداخت این‌همه هزینه غیر قابل توجیه بود.

کافی بود کمی از شعار استقلال و آزادی خود عقب‌نشینی کنیم تا شاید به‌طور موقت سفره‌مان رنگین‌تر شود. اهداف آرمانی انقلاب اسلامی تمدن‌سازی اسلامی است و در جهت مخالف با تمدن‌های پوشالی غربی که تعالی انسان را در اوج لذت‌جویی مادی می‌بیند، تمدن اسلامی در تلاش است تا انسان را به اوج معنویت و تقرب به خدا برساند. البته یکی از ملزومات رسیدن به تمدن اسلامی، گسترش عدالت و توسعه متوازن است، اما دستیابی به این اهداف نباید موجب غفلت از اصل اهداف متعالی انقلاب اسلامی باشد. دشمن که حرکت و صدور انقلاب اسلامی را در جهت مخالف اهداف سلطه‌جویانه و جهان‌خوارانه خود می‌دید و خطر را بیخ گوش خود احساس کرد و می‌کند، با تمام توان در جهت مقابله با این حرکت جهان‌گیر، همه امکانات خود را بسیج کرده تا دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی را به تأخیر بیندازد.

از آنجا که مردم رکن اصلی این حرکت تمدن‌ساز هستند، دشمن فشار و محاصره اقتصادی را به‌عنوان راهبرد اصلی خود قرار داده و سعی در فشار آوردن حداکثری به سفره مردم دارد تا از اصول و ارزش‌های خود دست بردارند و متأسفانه تاحدودی هم توانسته ذهنیت برخی از مردم و حتی مذهبی‌ها را از اهداف متعالی انقلاب اسلامی، منحرف کند. به‌طوری که در انتخابات اخیر بسیاری با نگاه به سفره خود و شعارهای اقتصادی و دارای جاذبه‌های دنیوی داوطلبین ریاست‌جمهوری، پای صندوق‌های رأی رفتند. به‌طور مثال انتقاد از گوشت کیلویی فلان تومان، ملاک انتخاب داوطلب اصلح شد، درحالی که میلیون‌ها نفر به دنبال برنامه‌های کاندیداها برای ادامه مسیر تا رسیدن به تمدن اسلامی و قله‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب بودند، برخی رأی خود را به ادعای سفره‌های کوچک‌شده گره زدند و صدالبته این ادعا هم درست نیست؛ چراکه بسیاری از شاخص‌ها نشان می‌دهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی در بخش اقتصادی هم قله‌های بسیاری فتح شده و ایران جایگاه خوبی پیدا کرده است، اما اصل قضیه که کس یا کسانی متناسب با سفره شخصی خود برای رأی دادن تصمیم بگیرند، به نظر کوته‌بینانه و ابتدایی می‌رسد.

انقلاب اسلامی سعادت کل بشر و خلاصی از استثمار جهان‌خواران را مطالبه می‌کند و به دنبال دستیابی بشر به اهداف متعالی الهی است تا در این صورت نیز سفره مادی و معنوی همه مردم دنیا به‌صورت عادلانه و متوازن رنگین شود؛ نه اینکه برخی مدعیان تمدن با استفاده از زور و فریب رسانه‌ای، به دنبال چپاول منابع کشور‌ها و تضعیف ملت‌های آزاده دنیا باشند. با گذشت حدود پنج دهه از پیروزی ارزشمند انقلاب اسلامی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی، کاش برخی نگاه خود را بلندتر کنند و سفره خود را ملاک رأی‌دهی نکنند؛ بزرگ‌تر و فراتر از محاسبات مادی بیندیشند و انقلاب اسلامی را در تحقق اهدافش یاری کنند.

شناسه خبر 86346