شناسه خبر:86389
1403/6/21 17:06:00

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان با بیان اینکه زمین ساخت بیمارستان یک‌هزار تختخوابی به ما تحویل داده شده است، گفت: آماده کلنگ‌زنی هرچه سریع‌تر این بیمارستان بزرگ‌ هستیم.


محمدمهدی مجذوبی با بیان اینکه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی همیشه سؤال مردم از ما بوده است، اظهار کرد: ما چندین‌بار اقدام کردیم‌ که زمین مناسب بگیریم و موفق نشدیم، اما در سه ماه اخیر زمین شناسایی و کارهای اولیه آن انجام و تحویل داده شده است. درحال حاضر در مرحله تأیید کارشناسان وزارت بهداشت هستیم و این آمادگی را داریم که هرچه سریع‌تر کلنگ‌زنی را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری نخستین دانشگاهی هستیم‌ که پارک علم و فناری حوزه سلامت را تأسیس کردیم،‌ تصریح کرد: در این بخش 80 محصول تجاری‌سازی‌شده تولید می‌شود و امیدواریم همین پارک بستر مناسب تولید داروها و به‌ویژه داروهای گیاهی شود؛ اکنون در مرحله برندسازی داروهای گیاهی با برند ابن‌سینا هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کسب‌ رتبه برتر کشوری در زمینه رفاه دانشجویی خبر داد و گفت: 20 درصد خوابگاهای دانشجویی کشور مربوط به ما است و در ماه‌های آینده یک بلوک دیگر از این خوابگاه‌ها افتتاح می‌شود؛ در حوزه خوابگاهی هم رتبه دوم خوابگاه‌های کشور را داریم.
وی با تأکید بر اینکه در حدود سه سال گذشته فعالیت‌های ما با موضوع کنترل بیماری کرونا شروع شد و فعالیت‌های گسترده‌ای در این‌ زمینه صورت گرفت، افزود: واکسیناسیون عمومی و مراقبت‌ها را داشتیم؛ همچنین درگیر موضوع آب که نقش جدی در سلامت مردم داشت،‌ بودیم. بخش بهداشت، تحقیقات و فناوری ما نقش مهمی در این زمینه ایفا کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه هدف‌گذاری تکمیل پروژه‌های دانشگاه را به‌صورت صددرصدی محقق کردیم، گفت: در این مدت حدود 10 خانه بهداشت، سه مرکز بهداشتی درمانی و یک پایگاه اورژانس افتتاح و بیش از 90 هزار متر مربع به فضاهای حوزه سلامت استان اضافه شده است‌.
مجذوبی با تأکید بر اینکه بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان شاخص‌ترین پروژه حوزه درمان در همدان است، اظهار کرد: در این سه سال درمجموع 400 تخت بیمارستانی در بخش دولتی اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش حدود 12 رشته مقطع را اضافه کردیم و اکنون هم پیگیر هستیم تا دستیاری چشم را برای همدان بگیریم، افزود: حوزه تحقیقات و فناوری ما دوره درخشانی داشت و در تولید دانش از معدود دانشگاه‌هایی بودیم که سیر مثبت داشتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه روزی آرزوی ما بود که پژوهشکده‌های مستقل داشته باشیم، اظهار کرد: اما اکنون مجوز چهار پژوهشکده را گرفتیم و اقدام جدی برای گرفتن امتیاز پژوهشگاه کردیم که اقدامی بزرگ‌ بود.
مجذوبی از ورود جدی در سلامت آب، آبیاری مزارع و آب روستایی خبر داد و تصریح کرد: اینکه روستاها از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند باشند، برای ما حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه کار ویژه و شاخص ما موضوع مرکز فرهنگی تاریخی یا موزه تاریخی پزشکی بود که از آن بهره‌برداری شد، گفت: امیدواریم با حمایت‌ها این موزه در شأن مردم استان ارتقا پیدا کند.

شناسه خبر 86389