شناسه خبر:86479
1403/6/25 18:33:00

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان گفت: از ابتدای بازگشایی سامانه طرح نهضت ملی مسکن، 6 هزار و 811 متقاضی در این شهرستان نام‌نویسی کرده‌اند که با بررسی‌های صورت‌گرفته و مدارک بارگذاری‌شده، یک‌هزار و 274 متقاضی برای بهره‌مندی از امتیاز مسکن ملی تأیید نهایی شدند.


سهیل مومیوند روز یکشنبه اظهار کرد: زمین‌های مورد نیاز چهار پروژه طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین شده است و عملیات ساخت واحدهای مسکونی با سرعت قابل قبولی پیش می‌رود.
وی افزود: این بنیاد در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت به‌عنوان کارگزار اداره راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و بر این اساس اقدام به واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط در قالب گروه‌های ساخت کرده است.
مومیوند با اشاره به اینکه گروه‌های نخست اقدام به آغاز ساخت واحدهای مسکونی این طرح کرده‌اند، تصریح کرد: پروژه بنیادساخت 60 واحدی سرکان در قالب طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسید و به متقاضیان واگذار شد و همچنین سه پروژه گروه‌های ساخت درحال احداث است که روند ساخت‌وساز خوبی دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان ادامه داد: در پروژه 22 واحدی شهرک قائم شاهد پیشرفت مناسبی هستیم؛ به‌طوری که برخی از واحدها در مرحله پایان کار هستند و در پروژه 144 واحدی شهرک فرهنگیان نیز شاهد شروع عملیات ساختمانی و احداث ساختمان‌ها در مرحله فنداسیون، ستون و سقف هستیم.
وی تصریح کرد: پروژه 170 واحدی شهرک ولیعصر سرکان نیز در مرحله گرفتن مجوز نقشه و پروانه است.
مومیوند گفت: از تعداد یک‌هزار و 274 متقاضی تأیید نهایی شده، افتتاح حساب 607 متقاضی و تعیین تکلیف تخصیص زمین و مسکن برای 396 متقاضی این طرح در شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت بخش دیگری از طرح نهضت ملی مسکن است که متولی آن اداره راه و شهرسازی است و به خانوارهایی که دارای چهار فرزند کمتر از 20 سال و یا سه فرزند که تاریخ تولد یکی از آن‌ها بعد از 24 مهرماه 1400 است، واگذار می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: براساس مصوبات شورای مسکن استان از اراضی دولتی واقع در شهرک حضرت ولیعصر (عج) شهر سرکان زمین‌هایی برای واگذاری به متقاضیان جوانی جمعیت درنظر گرفته شده که درحال حاضر در دست تهیه طرح تفکیکی است و پس از ابلاغ طرح قطعه‌بندی این اراضی به متقاضیان جوانی جمعیت و متقاضیان نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد.
شهرستان تویسرکان به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان همدان قرار دارد.

شناسه خبر 86479