شناسه خبر:86555
1403/6/28 16:09:00

شهردار اراک به تحویل 24 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی هپکو اشاره کرد و گفت: ماشین آلات در قالب تفاهم‌نامه تولید یک‌هزار دستگاه ویژه شهرداری‌های شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در کارخانه هپکو اراک تحویل شد.


علیرضا محمودی در آیین تحویل نخستین مرحله از محموله صادراتی شرکت هپکو به کشور کامرون اظهار کرد: هپکو یکی از واحدهای صنعتی موفق کشور است که در سال‌های گذشته با وجود مشکلات بسیار تولید آن متوقف نشد و با تدابیر اندیشیده شده اکنون به روزهای اوج خود نزدیک شده است.
وی افزود: شرکت هپکو در دوران دفاع مقدس لودر با ارتفاع کوتاه را با هدف جلوگیری از تیررس بودن راننده در میدان جنگ را، طراحی و تولید کرد، این شرکت 25 نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که 8 نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی مانند ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود.
شهردار اراک با بیان اینکه شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی خود در سال 85 به بخش خصوصی واگذار شد، عنوان کرد: شرکت هپکو بعد از پشت سر گذاشتن دوران رکود، هم اکنون در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و امروز 24دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در قالب تفاهم‌نامه تولید یک‌هزار دستگاه ویژه شهرداری‌های شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در کارخانه هپکو اراک تحویل شد.
شرکت هپکو توانسته از بازاریابی به سوی بازار سازی حرکت کند
حسین قربانی در این آیین با بیان اینکه شرکت هپکو از بازاریابی به سوی بازار سازی حرکت کرده است، اظهار داشت: سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، یکی از مشتریان وفادار هپکو است که قرارداد تامین یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت با این سازمان منعقد شده و به مرور ساخته و تحویل می‌شود.
مدیرعامل شرکت هپکو اراک با بیان اینکه 24 دستگاه تا پایان شهریورماه طبق قرارداد به این سازمان تحویل داده می‌شود، افزود: در این طرح 50 درصد هزینه تولید تجهیزات را سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و 50 درصد را شرکت هپکو تامین می‌کند.
اولویت شهرداری‌ها، خرید از شرکت هپکو اراک است
ارسطو گویلی، شهردار سقز در این آیین گفت: یک‌هزار و 200 شهرداری در کشور وجود دارد که همه این شهرداری‌ها، مشتریان هپکو هستند و اولویت شهرداری‌ها، خرید از شرکت هپکو اراک است، تمام شهرداری‌های کشور از محصولات هپکو بهرمند هستند و در مجموعه خود از آنها استفاده می‌کنند.
وی افزود: شهرداری سقز تاکنون چهار دستگاه از محصولات شرکت هپکو را خریداری کرده و سه دستگاه دیگر سفارش داده است، شهرداری‌ها به دنبال منبع درآمد پایدار هستند که با تهیه این تجهیزات، درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محقق می‌شود.
شهردار سقز با بیان اینکه در قراردادی که با وزارت کشور منعقد شده، شهرداری‌ها نیازی به اخذ مجوز از شوراهای اسلامی شهر ندارند و این فرآیندی کار را تسهیل می‌کند، گفت: شرکت هپکو بعد از گذر از دوران رکود به دوران طلایی رسیده و باید قدردادن احیا در شرکت هپکو بود.
شرکت هپکو در مسیر رونق قرار دارد
بهنام نظری در این آیین، اظهار کرد: شرکت هپکو در دوران خصوصی‌سازی دچار رکود شد که با ورود شهید آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه و بعد در مقام ریاست جمهوری این شرکت احیا شد و امروز با درایت مجموعه مدیریت کارخانه این شرکت در مسیر رونق قرار گرفته است.
وی افزود: 2700 کارخانه بزرگ و کوچک در استان مرکزی فعال است که آذرآب، هپکو، آلومینیوم، ماشین‌سازی نماد و نمود زحماتی است که در استان صنعتی مرکزی کشیده می‌شود، به طوری که برخی از کارخانجات نظیر هپکو و آذرآب در غرب آسیا بی‌نظیر است.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه صنعت در استان مرکزی حرف نخست را می‌زند، گفت: هپکو اراک از جمله صنایع توانمند کشور و منطقه خاورمیانه است و با حمایت داخلی می‌توان آن را به یکی از واحدهای موفق تبدیل کرد.
نظری عنوان کرد: شرکت هپکو با تلاش بسیار توانسته بازاریابی را به بازارسازی تبدیل کند و با انعقاد قرارداد با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، خوش درخشیده است، هپکو نماد حرکت در مسیر فرمان مقام معظم رهبری است، این شرکت حرکت خود را از رونق تولید آغاز کرد و در ادامه مسیر به سمت و سوی جهش تولید و قراردادهای بیشتر پیش رفت.
وی با اشاره به سختی‌هایی که کارگران در عرصه تولید و در زمان خصوصی‌سازی متحمل شدند، بیان کرد: حدود 240 هزار کارگر در استان فعال هستند که تمام زندگی خو را برای رونق کارخانه‌ها پای کار گذاشتند و سختی‌های بسیاری از دوران خصوصی‌سازی نا به خردانه تا زمان احیای کارخانه متحمل شدند، اما صبورانه ایستادند و امروز حاصل دست رنج خود را مشاهده می‌کنند و امیدواریم این مسیر با اقتدار ادامه داشته باشد.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از بانک‌ها بیان کرد: بانک‌ها سرمایه و موجودی خود را در جایی که باید وارد کنند، تزریق نمی‌کنند، بانک‌های استان مرکزی در این زمینه باید ورود کنند و 50 درصد تامین تجهیزات راهداری را متقبل شوند.

شناسه خبر 86555