شناسه خبر:86665
1403/7/2 17:13:00

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: نصب چراغ و افزایش روشنایی معابر درون‌شهری شمار سوانح جرحی را هنگام تاریکی به دو درصد کاهش داده است.


سرهنگ ابراهیم فارسی روز دوشنبه با بیان اینکه نصب چراغ و افزایش روشنایی معابر درون‌شهری شمار سوانح جرحی را هنگام تاریکی به دو درصد کاهش داده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرستان همدان بالا بودن میزان سوانح رانندگی با تاریکی هوا و شب‌هنگام بود.
وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی صورت‌گرفته گویای این بود که کاهش میدان دید رانندگان در شب یکی از علل فراوانی تصادفات با تاریک شدن هوا است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: با تعامل و هماهنگی‌های صورت‌گرفته نسبت به تعمیر، نصب و راه‌اندازی روشنایی در معابر بدون روشنایی اقدام شد.
سرهنگ فارسی گفت: پنج‌ماهه سال جاری میزان متوفیان سوانح درون‌شهری استان همدان 23 درصد کاهش داشت که این آمار در مرکز استان به 50 درصد رسیده است.
وی افزود: تنها در مردادماه سال گذشته 14 نفر در سوانح درون‌شهری همدان جان خود را از دست دادند که این آمار در زمان مشابه سال جاری به دو نفر کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: عابران 70 درصد متوفیان سوانح درون‌شهری همدان در سال گذشته بودند که علت آن بالا بودن میانگین سرعت در معابر همدان و تراکم بالای جمعیت در این شهرستان با عدد 67 است.
سرهنگ فارسی ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش سوانح ناشی از سرعت غیر مجاز، ایجاد سرعت‌کاه است که این اقدام براساس قانون و با هدف حفظ جان عابران صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 86665