شناسه خبر:87794
1403/8/1 17:09:00

چهارمین جلسه فوق‌العاده انتخاب هیئت رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر کرمانشاه علی‌رغم حضور تمامی اعضای شورای شهر، امروز هم بی‌نتیجه ماند.


چهارمین جلسه فوق‌العاده انتخاب هیئت‌رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر کرمانشاه علی‌رغم حضور تمامی اعضای شورای شهر، امروز اول آبان‌ماه هم بی‌نتیجه ماند.
سید جلال موسوی نماینده فرماندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر کرمانشاه باید تا 13 مردادماه بر اساس قانون هیئت‌رئیسه سال چهارم را انتخاب می‌کرد که متأسفانه به علت عدم توافق اعضا به نتیجه نرسیدند.
وی ادامه داد: در این راستا فرماندار بر اساس اختیارات قانونی طی دو جلسه فوق‌العاده از اعضای شورای شهر کرمانشاه برای تشکیل جلسه در راستای انتخاب هیئت‌رئیسه دعوت به عمل آورد که متأسفانه به دلیل غیبت تعدادی از اعضا جلسات به حدنصاب نرسید و به دلیل عدم رسمیت برگزار نشد.
نماینده فرماندار کرمانشاه افزود: شنبه، 28 مهرماه جلسه‌ای با دعوت فرمانداری از اعضای شورای شهر با حضور استاندار کرمانشاه در محل استانداری برگزار شد که باز هم به دلیل حدنصاب اعضا، جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه برگزار نشد، استاندار در این جلسه تذکرات لازم را مطرح و با دستور وی قرار شد جلسه فوق‌العاده‌ای امروز در محل شورای شهر با حضور نماینده فرماندار برگزار شود.
وی با اشاره به حضور تمامی اعضای شورای شهر در این جلسه از یک اتفاق مهم سخن گفت و افزود: خسرو زرافشانی قبلاً از شورا اسلامی شهر کرمانشاه بر اساس رأی هیئت حل اختلاف مرکزی خارج شده بود، اما وی رأی توقیف موقت رأی مذکور را از دیوان عدالت اخذ کرده که از روز گذشته در فضای مجازی و امروز در این جلسه ارائه داد.
موسوی اضافه کرد: ازآنجاکه حکم سلب عضویت سید حجت‌الله موسوی اجاق نیز با رأی دیوان به پایان رسیده با ورود وی و با وجود عضو علی‌البدل (علی فتاحی‌طهنه) با دعوت‌نامه رسمی فرمانداری در جلسه، تعداد اعضا به 12 نفر افزایش‌یافته که امکان برگزاری جلسه وجود نداشت.
وی ادامه داد: باید گزارش جلسه خدمت فرماندار ابلاغ شود تا استعلامات لازم از رأی صادره برای خسرو زرافشانی اخذ شود، بعد از آن تاریخ برگزاری جلسه بعدی اعلام خواهد شد.
بر اساس گزارش فارس، هر یک از اعضای شورای شهر کرمانشاه در این جلسه نظرات خود را در خصوص رأی برگشت خسرو زرافشانی و حضور علی فتاحی‌ طهنه اعلام کردند.
سید حجت‌اله موسوی‌اجاق عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه، گفت: دستور موقت برگشت خسرو زرافشانی در سامانه شورای شهر ثبت شده است، وقتی در سامانه ثبت می‌شود یعنی تمام مراحل قانونی طی شده که به این مرحله رسیده است.
وی ادامه داد: برابر رأی دیوان خسرو زرافشانی برگشته است لذا اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مکلف به تمکین هستند، عدم تمکین استنکاف (حکم سه تا پنج سال انفصال) را به دنبال دارد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه حضور همزمان خسرو زرافشانی با رأی دیوان و علی فتاحی طهنه با دعوت‌نامه رسمی فرمانداری در این جلسه را قانونی دانست و از نماینده فرمانداری خواست چون جلسه با حضور همزمان این دو نفر با ابهام مواجه شده از طریق فرمانداری زمان دیگری را برای برگزاری جلسه اعلام کنند.
احسان احسانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه در پایان رأی دیوان برای خسرو زرافشانی عبارت منوط به تأیید رئیس دیوان نقل شده است، گفت: اگر رئیس دیوان تأیید و ابلاغ کرده باید اطاعت کنیم که این تأیید صورت نگرفته است.
رسول آزادی دیگر عضوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه از نماینده فرماندار خواست، به‌عنوان مجری قانون برابر قانون عمل کند.
هاشم درویشی دیگر عضو شورای شهر کرمانشاه نیز، حضور هم‌زمان خسرو زرافشانی و علی فتاحی طهنه و 12 نفره شدن شورای اسلامی را کوتاهی از سوی فرمانداری و استانداری دانست و گفت: باید این ابهام قبل از برگزاری جلسه از سوی فرمانداری و استانداری از طریق مکاتبه با وزارت کشور حل‌وفصل می‌شد.

شناسه خبر 87794