شناسه خبر:87799
1403/8/1 17:16:00

شهردار ملایر در جریان سفر معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به این شهرستان برای ساخت کتابخانه مرکزی به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌های فرهنگی این شهر، اعلام آمادگی کرد.


روز سه‌شنبه معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های عمومی ملایر بازدید کرد.
«هوتن والی‌نژاد» در این دیدار برای محوطه‌سازی و تخصیص اعتبار جهت تهیه تجهیزات به‌روز کتابخانه ولایت قول مساعد داد.
وی بر اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در کشور تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک نهاد بهره‌بردار است و تجهیز کتابخانه‌ها را برعهده دارد، برای به ثمر رسیدن پروژه‌های نیمه‌کاره نیاز به همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط داریم.
شهردار ملایر نیز اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری است و تاکنون اقدامات خوبی با احداث سرای محله صورت گرفته است.
«مجید فرجی» گفت: یک طبقه از ساختمان تازه‌تأسیس مجتمع شهید احمدرضا احدی برای راه‌اندازی کتابخانه درنظر گرفته شده و در دیدار اخیر نماینده مردم ملایر در مجلس با «مهدی رمضانی» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مقرر شد این کتابخانه به به‌روزترین امکانات تجهیز شود و در اختیار عموم قرار گیرد.
وی افزود: درحال حاضر علاوه‌بر ساختمان شهیداحدی، واگذاری بخشی از ساختمان تازه‌تأسیس شهیدزرینی واقع در محله شهیدزرینی، بخشی از ساختمان بوستان شقایق واقع در میدان جهاد و ساختمانی در مسکن مهر در محله دژچنار در برنامه شهرداری ملایر برای توسعه فضای کتابخانه‌ای قرار دارد.
شهردار ملایر با بیان اینکه کتابخانه مرکزی این شهر یکی از پروژه‌هایی است که در اولویت اجرا قرار دارد، گفت: شهرداری آمادگی لازم برای احداث کتابخانه مرکزی در شهر ملایر را دارد و جهت تهیه زمین با تعدادی از خیرین این شهرستان مذاکراتی انجام شده است.
در این سفر معاون اداری و مالی، مدیرکل امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌ها، مدیرکل بودجه، تشکیلات و بهبود مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی «سیدجواد معینی» سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و جمعی از مسئولان شهرستان ملایر از پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی ملایر و کتابخانه‌های ولایت و علامه مجلسی بازدید کردند.
همچنین وضعیت واگذاری ساختمان شهیداحدی شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز مورد بررسی قرارگرفت.
شهرستان ملایر دارای 22 باب کتابخانه عمومی با حدود 12 هزار عضو است.

شناسه خبر 87799