شناسه خبر:87928
1403/8/5 14:12:00

شرکت سیاحتی علیصدر با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و حضور جمعی از همیاران طبیعت همدان، عرصه‌های منابع طبیعی اطراف غار علیصدر را پاک‌سازی کردند.


مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: مجتمع غار علیصدر پُربازدیدترین و پُرمخاطب‌ترین جاذبه گردشگری استان است؛ سالانه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران در این غار هستیم.
کریم ملکی عنوان کرد: حضور تعداد زیاد گردشگران و جلب رضایت ایشان در غار علیصدر مستلزم ارائه خدمات مطلوب و متناسب شأن گردشگران است؛ بنابراین همکاران ما در مجتمع غار علیصدر به‌صورت مستمر و روزانه اقدام به نظافت و پاک‌سازی محیط‌های درون و بیرون غار می‌کنند؛ با این وجود همواره از مجموعه فعالیت‌های داوطلبانه دوست‌داران محیط‌زیست و منابع طبیعی استقبال می‌کنیم.
وی افزود: همکاران ما در غار علیصدر پس از عبور از زمان اوج گردشگری در مهرماه، نسبت به به‌روزرسانی تمامی قسمت‌ها اقدام کردند و فعالیت‌های ایشان با حضور همیاران طبیعت در روزهای پایانی مهرماه کامل شد؛ کارکنان شرکت با همکاری همیاران طبیعت نسبت به پاک‌سازی عرصه‌های منابع طبیعی اطراف غار اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در بخش دیگر سخنانش گفت: نخستین کلاس آموزشی تخصصی گردشگری ویژه کارکنان مجتمع غار علیصدر با موضوع بازآموزی صنعت گردشگری با تدریس خانم دکتر پورجهان (استاد دانشگاه- دکترای گردشگری) در مورخ 25 مهرماه برگزار شد.

ملکی افزود: این آموزش‌ها به‌منظور بالا بردن سطح دانش کارکنان شاغل در غار با موضوعات گردشگری، آداب میزبانی، شناخت رفتار گردشگران، راه‌های مؤثر در جذب گردشگران با استفاده از رسانه و ایجاد رضایت‌مندی بیشتر برای گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: در کنار نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات فیزیکی داخل مجتمع‌ها، توجه به مسئله بسیار مهم آموزش و منابع انسانی می‌تواند کلید حل بسیاری از چالش‌ها باشد و برگزاری چنین دوره‌هایی کمک شایانی به ارتقای خدمات قابل ارائه به گردشگران می‌کند؛ بنابراین برگزاری این کلاس‌ها با تدریس اساتید حوزه صنعت گردشگری استان از 25 مهرماه آغاز می‌شود و تا30 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

ملکی همچنین افزود: محلول‌پاشی فضای داخلی غار با استفاده از محلول سازگاز با محیط‌زیست مطابق با استاندارهای جهانی حاصل پژوهش‌های اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا (پروفسور خانجانی) به‌منظور جلوگیری از رشد خزه‌ها به پایان رسیده است. فرآیند محلول‌پاشی هرساله در نیمه دوم سال و پس از گذراندن زمان اوج گردشگری به‌طور منظم و به‌صورت تخصصی انجام می‌شود.

شناسه خبر 87928