شناسه خبر:88594
1403/8/20 17:08:00

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان خودروهای تک‌سرنشین دانش‌آموزی را یکی از عوامل تشدید ترافیک صبحگاهی دانست و گفت: ریشه اصلی ترافیک شهر، مربوط به خودروهای تک‌سرنشین دانش‌آموزی است.


مهدی حیدری یکشنبه 20 آبان‌ماه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ترافیک ساعات اولیه روز شهر همدان، اظهار کرد: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای تک‌سرنشین دانش‌آموزی است که متأسفانه بسیاری از دانش‌آموزان مدارس توسط والدین یا سرویس‌های تک‌سرنشین جابه‌جا می‌شوند و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
حیدری یکی از سیاست‌ها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطع‌ها دانست و افزود: در کنار توسعه حمل‌ونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی، هوشمندسازی تقاطع‌ها حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطع‌ها در کنار پارک حاشیه‌ای بر کسی پوشیده نیست، ابراز کرد: هوشمندسازی تقاطع‌ها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغ‌های راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد می‌کند.
حیدری با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پس‌زدگی ترافیک شهر است، اضافه کرد: با سامان‌دهی و مدیریت پارک حاشیه‌ای می‌توان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیه‌ای، اظهار کرد: گام مهمی که برداشته شد، این بود که بعد از سه وقفه رفت‌وبرگشت طرح سامان‌دهی پارک حاشیه‌ای به تأیید هیئت تطبیق فرمانداری رسید.
وی با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای کسب کد پلیس خودروهای پلاک‌خوان در اجرای طرح سامان‌دهی پارک حاشیه‌ای، اضافه کرد: شهرداری چنانچه موفق به گرفتن کد نشد، می‌تواند راه‌های دیگری ‌را برای اجرای طرح طی کند.
حیدری در ادامه با انتقاد از اینکه تصمیم‌گیران استان باید بدانند که شهرداری ابتدا لازم است به وظایف خود و اولویت‌هایش بپردازد، تصریح کرد: ما با شادی مردم و برگزاری جشنواره‌ها مخالف نیستیم، اما شهرداری با توجه به کمبود منابع مالی، انجام وظایفش را در اولویت قرار دهد.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی 40 درصد است که متأسفانه پرداخت نمی‌شود و ما چندین‌بار بر این موضوع تأکید کرده‌ایم، اما هیچ اقدامی نشده؛ بر این اساس باید از طریق مراجع قضائی اقدام کنیم.
وی همچنین بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تأکید کرد و افزود: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی اخیراً اقدامات قابل توجهی داشته، به‌ویژه طرح ای‌وی‌ال که قابل تقدیر است.
حیدری با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیت‌الله نجفی، اظهار کرد: باید از هر اتفاق و سانحه‌ای پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفه‌ای رانندگان را سختگیرانه طی کنیم. در حوزه تصمیم‌گیری، حفظ جان مردم وظیفه ما است و کمک و مساعدت به دستگاه‌ها و نهادهای دیگر، اولویت شهرداری نیست.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان همچنین با اشاره به اینکه برای چندمین‌بار بر نوسازی تاکسی‌های شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی تأکید داشتیم، یادآور شد: متأسفانه هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شده‌اند و جبران ضرر آن‌ها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.

شناسه خبر 88594