شناسه خبر:48490
1400/8/26 09:18:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدتی است که کمبود سوخت مازوت مشعل کوره‌های آجرپزی در کرمانشاه را یکی پس از دیگری خاموش می‌کند که لزوم گازرسانی به کوره‌ها را جدی‌تر کرده، ضرورتی که فعلاً در گیرودار جلسات مسئولان استانی قفل شده است.

گازرسانی در استان کرمانشاه از سال 1372 با شروع عملیات گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز شد و درحال حاضر نزدیک به یک‌هزار و 600 شهر و روستا از این نعمت برخوردارند.

اما تعداد مناطق محروم از گاز استان کم نیستند، هرچند به نسبت مناطق برخوردار این رقم ناچیز به نظر می‌رسد؛ اما به‌هرحال مشکلاتی را برای هم‌استانی‌ها به‌وجود می‌آورد، به‌طوری که به‌تازگی مشکل گازرسانی به کوره‌های استانی ظاهری جدی‌تر به خود گرفته است.

شغل آجرپزی یکی از مشاغلی است که عده‌ای در استان کرمانشاه به‌عنوان شغلی پدری در آن مشغول فعالیت هستند، اما مدتی است که کمبود سوخت مازوت موجب شده مشعل کوره‌های آجرپزی در استان به‌تدریج و یکی پس از دیگری خاموش شود.

   نماینده مردم در مجلس: پیگیر موضوع هستیم

عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: چندین‌سال است که این مشکل لاینحل مانده است و مشکل تأمین سوخت کارگران زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که به این کوره‌ها گازرسانی شود که پیگیر موضوع هستیم.

   پاس‌کاری آجرپزها بین ستاد اجرایی، محیط‌زیست و شرکت گاز!

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در این خصوص گفت: مدتی است که پیگیر مشکل کوره‌های آجرپزی کرمانشاه هستیم که چند موضوع دارد.

سیروس شهبازی ادامه داد: یکی از موضوعات به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برمی‌گردد که می‌گوید زمین‌های این کوره‌ها متعلق به ما است و دیگر موضوع به محیط‌زیست برمی‌گردد که معتقد است این کوره‌ها در داخل شهر هستند و باید جابه‌جا شود و سومین موضوع به سنتی بودن کوره‌ها برمی‌گردد که به‌علت مصرف زیاد، گازرسانی برای شرکت مقرون به‌صرفه نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: قرار است جلسه‌ای برای رفع و رجوع موضوع با حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همچنین محیط‌زیست برگزار شود.

وی تصریح کرد: شرکت گاز مجری و اجراکننده کار است، اگر دوستان در جلسه به این جمع‌بندی برسند که گازرسانی صورت بگیرد، ما اجرا خواهیم کرد.

شهبازی در پایان گفت: موضوع گازرسانی به کوره‌های آجرپزی استان توسط این شرکت، مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و فرماندار پیگیری می‌شود، حالا باید منتظر برگزاری جلسات و نتایج آن بود.

   منتظر جلسات باشید!

با توجه به شعار امسال که سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است، مسئولان ذی‌ربط ازجمله ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان محیط‌زیست، نمایندگان مجلس، شرکت گاز و فرمانداری هرچه سریع‌تر باید به این موضوع ورود و جلسات مربوطه را در اسرع وقت برگزار کنند تا مشکل آجرپزها حل شود.

شناسه خبر 48490