شناسه خبر:71924
1402/5/7 12:04:24

فرماندار همدان گفت: همدان در شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی یکی از استان‌های امن کشور است و با توجه به ویژگی‌های خاص به‌ویژه کریدور غرب کشور، مهاجرت‌های زیادی رخ می‌دهد که این موضوع تا حدود زیادی زمینه بروز برخی جرائم و ناهنجاری‌ها را رقم زده است.

به گزارش روز چهارشنبه سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، مسلم‌ مخفی اظهار کرد: افزایش مهاجرت سبب بالا رفتن برخی جرائم در شهر همدان شده است، از طرفی تلاش نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت عمومی به‌تنهایی کافی نیست و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در دو دهه گذشته در حوزه ترافیک اقدام مطلوبی در شهر همدان صورت نگرفته، پارکینگ ساخته نشده و در حوزه حمل‌ونقل ریلی و حمل‌ونقل عمومی نیز اقدامات چشمگیری انجام نشده است و همچنین برای نوسازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده شهر هم کار شایسته‌ای انجام نشده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهرک بنکداران علاوه‌بر رفع نیاز استان همدان به برخی استان‌های دیگر نیز خدمات می‌دهد، افزود: نقل و انتقال بنکداران از راسته حسین‌خانی به‌زودی صورت می‌گیرد و چند طرح نیز برای این راسته پیش‌بینی شده است. ️

* سهم همدان از گردشگری خارجی ناچیز است

مخفی اولویت نخست همدان را در حوزه اقتصادی، گردشگری و میراث‌ فرهنگی اعلام و اظهار کرد: ️سهم همدان از گردشگری خارجی ناچیز است.

وی ادامه داد: جهانی شدن هگمتانه می‌تواند نقش زیادی در جذب توریست داشته باشد.

فرماندار همدان گفت: 15 روستا در بخش مرکزی همدان با تنش آبی مواجه هستند و این مشکل در برخی از روستاها درحال حل شدن است.

️مخفی با تأکید بر اینکه همدان به مدیران و مدیریت در حد شهرت این شهر نیاز دارد، افزود: مجموعه‌ای قوی از ایرادات و پیشنهادات انتخابات دوره قبل به وزارت کشور ارسال شد، به عبارت دیگر انتخابات دوره قبل در همدان آسیب‌شناسی شده است.

* همدان متقاضی برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک است

فرماندار همدان با بیان اینکه این شهرستان متقاضی برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک است، گفت: این درخواست به‌صورت شفاهی به وزارت کشور اعلام شده است.

مخفی با اشاره به اینکه در ستاد انتخابات دو جلسه با موضوع فناوری اطلاعات در انتخابات برگزار شده است، ابراز کرد: همدان متقاضی برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک است که این در خواست در وزارت کشور تاکنون به‌طور شفاهی پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه به محرم و فرهنگ عاشورا باید به‌صورت عمیق در جامعه پرداخته شود، افزود: در جامعه‌ای که با ناهنجاری فرهنگی مواجه است، خورشید درخشان عاشورا برای دستیابی به جامعه آرمانی راهگشا است.

فرماندار همدان ادامه داد: درحالی به دوسالگی دولت سیزدهم نزدیک می‌شویم که هر دولتی که می‌آید، ادعا دارد دولتی با مشکلات بسیار تحویل گرفته، اما ویژگی این دولت این بود که منتقدین دولت بارها اذعان کردند که ما دولت خوبی به رئیس‌جمهور تحویل ندادیم.

مخفی گفت: در سفر رئیس‌جمهور به همدان 14 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت که نسبت به استان‌های دیگر رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های مدیر ارشد استان و مسئولین دستگاه‌ها پیگیر جذب اعتبارات این سفر برای تکمیل پروژه‌های 70 درصدی ناتمام هستیم.

فرماندار همدان درخصوص انتخابات پیش‌ رو بیان کرد: برای انتخابات مجلس که اسفندماه برگزار می‌شود، ستاد انتخابات شکل گرفته و رویکرد فرمانداری همدان آسیب‌شناسی انتخابات قبل است.

مخفی ادامه داد: تیم حاضر در حوزه انتخابات بسیار خبره هستند و آخرین فرآیند انتخابات توسط این افراد رصد می‌شود، همچنین برای فرآیند انتخابات امسال قوانین جدیدی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه رقابت، مشارکت و سلامت از رویکردهای برگزاری انتخابات است، افزود: در انتخابات دوره‌های قبل تخلفات تبلیغاتی در فضای مجازی بسیار اتفاق افتاد، از طرفی با به‌روز شدن قوانین انتخاباتی به‌طور قطع آمار تخلفات کاهش می‌یابد و ما نیز در تلاشیم تا این قوانین را به‌صورت کامل اجرا کنیم.

 

 

شناسه خبر 71924