شناسه خبر:76489
1402/9/8 11:13:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در سال زراعی جاری میزان یک هزار و 300 هکتار از اراضی تحت کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته است.

جلال یوسفی صبح سه‌شنبه هفتم آذرماه گفت: برداشت ذرت سیلویی در سطح مزارع شهرستان دهلران آغاز شده است.وی افزود: در راستای تأمین علوفه و خوراک دام مورد نیاز دامداری‌ها، در سال زراعی جاری علاوه بر کاشت ذرت دانه‌ای، میزان یک هزار و 3٠٠هکتار از اراضی این شهرستان تحت کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران ادامه داد: برداشت به‌موقع محصول موجب افزایش ارزش غذایی و کیفیت علوفه می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین زمان برداشت گیاهان علوفه‌ای مانند ذرت در مرحله خمیری شدن دانه می‌باشد که در چنین شرایطی گیاه دارای 30 تا 35 درصد ماده خشک است و توده علوفه سیلو شده بالاترین کیفیت غذایی را در تغذیه دام‌ها خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار و 1٠٠هکتار از مزارع ذرت علوفه ای شهرستان برداشت شده که با احتساب میانگین عملکرد 42 تن در هکتار پیش‌بینی می‌شود که تا پایان برداشت تولیدی معادل 54 هزار و 6٠٠ تن علوفه استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران افزود: در سال زراعی گذشته 330 هکتار از اراضی زراعی شهرستان دهلران به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت که از این سطح تولیدی، معادل 14 هزار و 85٠ تن علوفه حاصل شد.

طی سال گذشته چهار هزار و 57٠ هکتار از اراضی زراعی شهرستان دهلران به کشت ذرت دانه ای با تولیدی معادل 34 هزار و 275 تن و همچنین 330 هکتار ذرت سیلویی با تولیدی معادل 14 هزار و 85٠ تن اختصاص یافت.

شناسه خبر 76489