شناسه خبر:79811
1402/12/5 11:25:02

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بنیاد حامیان این دانشگاه با هدف یاری رساندن به خواستگاه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی به جلب مشارکت مردمی در امور مختلف راه اندازی شد.

حامد قادرزاده در نشست هم‌اندیشی با ائمه جمعه و جماعت کردستان در سنندج، اظهار کرد: دانشگاه کردستان در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود در مسیر توسعه و گسترش این دانشگاه نسبت به جذب و همکاری با خیرین اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به امکانات دانشگاه کردستان افزود: این مرکز آموزش عالی هشت دانشکده زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی و هنر و معماری دارد.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، بر اساس اعلام موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در رتبه‌بندی سال 1401-1400 مجموعا تعداد 115 دانشگاه دولتی حضور داشتند که در این میان دانشگاه کردستان موفق به اخذ رتبه 10 شد.

وی افزود: در ارزیابی اخیر موسسه تایمز تعداد هزار و 591 دانشگاه از 112 کشور جهان در لیست دانشگاه‌های تاثیرگذار حضور دارند و دانشگاه کردستان در جایگاه 800-601 قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امورخیریه در توسعه آموزش افزود: همواره آموزش بهترین عامل توسعه بوده به منظور افزایش کار خیر باید به مردم آموزش‌های لازم در این زمینه داده شود.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: بنیادهای خیریه به پل ارتباطی برای کمک به مراکز آموزش عالی نیاز دارند، از این رو بنیاد حامیان دانشگاه می‌توانند در راستای جذب خیرین اقدامات موثری به ثمر برسانند.

قادرزاده با اشاره به نبود امکانات رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان متأهل خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 200 نفر از دانشجویان این دانشگاه متأهل بوده و این دانشگاه حتی یک واحد خوابگاه متأهلی ندارد.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی آگاهی بخشی ائمه جمعه و جماعت که بیشترین ارتباط با مردم را داشته در جهت جذب خیرین و واقفین و کمک‌رسانی به احداث و تجهیز بخش‌های مختلف آموزشی در دانشگاه کردستان است.

آغاز عملیات اجرایی خوابگاه متاهلی دانشگاه کردستان

پیش از این نشست با حضور روحانیون و هیأت رئیسه دانشگاه کردستان، عملیات اجرایی احداث خوابگاه متاهلی 90 واحدی دانشگاه آغاز شد.

معاون مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه کردستان درباره این طرح اظهار کرد: خوابگاه متاهلین در سه بلوک و در زمینی به مساحت 97 هکتار طراحی شده است.

محمدعلی ثروتیاری با اشاره به اهمیت تامین امنیت دانشجویان در این خوابگاه‌ها، به تجمیع 6 واحد خوابگاه‌ دخترانه در یک منطقه اشاره کرد و افزود: همزمان با پروژه خوابگاه متاهلین نیز منازل سازمانی همکاران اساتید و کارکنان که یک پروژه جداگانه بوده در جریان است.

وی گفت: هزینه پیش بینی شده برای ساخت خوابگاه متاهلین با نرخ تورم امروز چیزی حدود هزار و 400 میلیارد ریال است.

معاون مدیر امورفنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه کردستان اضافه کرد: به دلیل شیبی که در محل احداث خوابگاه وجود دارد، با همکاری مهندسین در نظام‌مهندسی استان توانستیم بیشترین جانمایی فضا را با کمترین هزینه و خاکبرداری انجام دهیم.

در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجو در 55 رشته کارشناسی، 128 رشته کارشناسی ارشد و 50 رشته دکترا در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

 

شناسه خبر 79811