شناسه خبر:80210
1402/12/15 10:02:50

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: 240 میلیارد ریال تجهیزات در سال جاری برای مدارس و هنرستان‌های استان خریداری و بین آن‌ها توزیع شده است.

حمید شیرازیانی روز دوشنبه اظهار کرد: امروز طی مراسمی 6 میلیارد ریال از تجهیزات مدارس هم‌زمان با سراسر کشور در هنرستان‌های همدان توزیع شد.

وی ادامه داد: در توسعه و تجهیز مدارس همه نواحی درنظر گرفته شده و به‌صورت عادلانه نسبت به توزیع تجهیزات اقدام شده است.

این مقام مسئول گفت: تجهیزات آموزشی و هنرستانی خریداری‌شده شامل تجهیزات تخصصی مطابق با سرفصل‌های دروس ازجمله چرخ خیاطی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اقدامات استان در حوزه تهیه و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی، افزود: در سال جاری تعداد 100 دستگاه چرخ خیاطی صنعتی راسته‌دوز و سردوز به ارزش 17 میلیارد ریال تهیه و در بین هنرستان‌های هدف توزیع شد.

شیرازیانی یادآور شد: همچنین تجهیزات تخصصی مطابق با سرفصل‌های دروس مصوب مدارس به ارزش 41 میلیارد ریال خریداری و توزیع شد.

وی ادامه داد: سه باب هنرستان با تمامی امکانات و تجهیزات به ارزش 16 میلیارد ریال در هفته دولت تحویل ادارات آموزش‌وپرورش شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان اظهار کرد: همچنین 35 باب هنرستان تجهیزات خاص به ارزش 17 میلیارد ریال دریافت کردند و درمجموع در سال جاری 88 میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی تهیه و توزیع شده است.

شیرازیانی یادآور شد: مبلغ 151 میلیارد ریال خرید و تحویل تجهیزات آموزشی در سال 1402 انجام شده است.

استان همدان دارای دو هزار و 600 واحد آموزشی یا مدرسه با 324 هزار دانش‌آموز است.

 

 

شناسه خبر 80210