شناسه خبر:79956
1402/12/9 10:40:18

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: استاندار همدان با بیان اینکه همه ما برای شرکت در انتخابات وظیفه داریم و باید دیگران را نیز تشویق به حضور در پای صندوق‌های رأی کنیم، بیان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی، شرعی و انقلابی است.

 علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر سه‌شنبه در رویداد فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی استان همدان و اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در روز یازدهم اسفندماه به نیابت از شهدای گران‌قدر دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه که نیاز اصلی مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان است، ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز نسبت به مطالعه کتاب و آثار علمی توجه خاصی دارند و کتاب‌خوانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های روزانه معظم‌له و خانواده ایشان است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نیز به مسئله کتاب و کتاب‌خوانی نگاه مثبت و ویژه‌ای دارند، عنوان کرد: دکتر رئیسی در سفر استانی خود به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین مبلغ 70 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فضاهای کتابخانه‌های سطح استان اختصاص دادند که این موضوع باعث شد تا پویایی بسیار خوبی در ایجاد کتابخانه‌های جدید، افزایش کتاب و جذب اعضا به کتابخانه‌های فعال در سراسر استان داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد ضمن قدردانی از زحمات تمامی کتابداران استان همدان که در زمینه تشویق مردم برای مطالعه کتاب و جذب اعضا اهتمام ویژه‌ای دارند، بیان کرد: باید به دنبال برنامه‌های جالب و ابتکاری برای جذب نوجوانان و جوانان به کتابخانه‌ها باشیم؛ چراکه کتاب یک همراه خوب بوده و می‌تواند بر سعادت انسان تأثیرگذار باشد.

وی از مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز برای تأسیس کتابخانه در سطح شهرستان‌های استان با اولویت مناطق محروم و فاقد کتابخانه عمومی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان شاهد ساخت این کتابخانه‌ها در سطح استان هستیم که برخی از آن‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دستاورد‌های خوبی داشته است که همواره دشمنان از این موضوع خشمگین و ناراحت شده‌اند، عنوان کرد: اگر بر 45 سال زندگی انقلاب مروری داشته باشیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که دشمنان به دنبال آسیب زدن به نظام و مردم بوده است.

قاسمی‌فرزاد ترور دانشمندان علمی و هسته‌ای کشور را از سوی دشمنان محکوم کرده و افزود: ترور شخصیت‌های بزرگی همچون شهیدان مصطفی احمدی‌روشن، احسان قدبیگی، محسن فخری‌زاده و سایر شهدای دانشمند نشان‌دهنده این است که علم و دانش جایگاه بسیار بزرگی داشته و به فرمایش امام علی (ع) علم سلطان است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هیچگاه از برنامه‌های خود برای آسیب رساندن به این نظام دست‌بردار نبوده‌اند، بیان کرد: یکی از این اقدامات که روی آن خیلی مانور می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز برای آن انجام داده‌اند، سیاه‌نمایی و القای یأس و ناامیدی در بین مردم است.

استاندار همدان بزرگ‌نمایی مشکلات و ناچیز جلوه دادن دستاورد‌های مهم کشور را از دیگر اقدامات دشمنان به‌ویژه منافقین بیان کرد و گفت: باید بدانیم که هیچکس به غیر از مردم عزیز و همیشه در صحنه ایران، خیرخواه این کشور نیست و دشمن همواره به دنبال ترسیم نقشه‌ برای هدف قرار دادن ولایت فقیه و جمهوری اسلامی است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه دشمنان این کشور در سال گذشته نتوانستند توطئه‌های خود را به سرانجام برسانند، عنوان کرد: تا دیروز برنامه آن‌ها این بود که کشور دچار جریان دوقطبی بودن شود و اکنون هم به دنبال این موضوع هستند که مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهند.

وی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را خار چشمی برای دشمنان قسم‌خورده این نظام و کشور دانست و ادامه داد: شرکت در انتخابات یازدهم اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگ زرینی بر صفحه انقلاب اسلامی ایران است؛ چراکه هرجا مردم حضور کم‌رنگی داشتند، دشمن احساس خوشحالی و امیدواری کرد.

استاندار همدان به ضرورت حضور رأی‌اولی‌ها در انتخابات یازدهم اسفندماه اشاره کرد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان در این زمینه باید توجه خاصی داشته باشند و از طرفی آموزش‌وپرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پویش‌هایی مختص دانش‌آموزان به‌ویژه رأی‌اولی‌ها را برگزار کرده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه انتخاب افراد اصلح در انتخابات توسط مردم یک ضرورت است، عنوان کرد: فرد اصلح کسی است که در مدار وحدت، انسجام، حرکت رو به جلو و خدمت‌گزاری بیشتر است.

وی با بیان اینکه صداقت داشتن از ویژگی‌های مهم هریک از نامزد‌ها است، خاطرنشان کرد: باید در انتخاب خود به دنبال افراد ساده‌زیست و بدون ریا باشیم که پیدا و پنهان آن‌ها یکی باشد.

استاندار همدان بر ضرورت بررسی سوابق، برنامه‌ها و اهداف نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در انتخابات امسال شاهد یک اقدام خوب از سوی رسانه ملی بودیم و آن راه‌اندازی شبکه‌های انتخاباتی برای معرفی کاندیداهای محترم بود.

قاسمی‌فرزاد از فعالیت هفت شبکه انتخاباتی در هفت حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی سطح استان خبر داد و افزود: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز در کنار صداوسیما یک نقش مؤثر است که باید افراد اصلح توسط آن‌ها به مردم معرفی شوند.

وی با بیان اینکه نیاز به قوانینی در راستای تسهیل‌گری عرصه تولید در کشور داریم، عنوان کرد: متأسفانه برخی از قوانین موجود در کشور منسوخ شده و نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

   فعالیت 118 کتابخانه عمومی در سطح استان همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز از فعالیت 118 کتابخانه عمومی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 70 کتابخانه به‌صورت شهری، 47 کتابخانه به‌صورت روستایی و یک کتابخانه به‌صورت سیار درحال فعالیت است.

عاطفه زارعی ضمن قدردانی از حضور کتابداران، کتابخوانان، شاعران و نویسندگان در این برنامه، بیان کرد: از دغدغه‌مندی استاندار همدان نیز که همواه حامی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان بوده و از دقایق اولیه این جلسه حضور دارند، سپاسگزاری و قدردانی می‌کنم.

وی از حضور 41 هزار نفر در دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خبر داد و گفت: این مسابقه از مجموعه برنامه‌های بیستمین جشنواره رضوی بوده که در بخش کودک، خردسال، نوجوان، جوان، بزرگ‌سال و خانواده برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی دانشگاه‌های مردمی هستند، عنوان کرد: امروز جامعه ما تشنه آگاهی و بصیرت بوده که یکی از مهم‌ترین راه‌های آن ترویج فرهنگ مطالعه در بین عموم مردم است.

زارعی با اشاره به اینکه کتابداران نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم دارند، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی مراکز دانشی برای افزایش سطح علمی و بالا بردن معلومات هستند.

وی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان شعب گرفتن رأی در روز انتخابات یازدهم اسفندماه خبر داد و افزود: انتخابات آگاهانه با مشارکت حداکثری مردم تحقق می‌یابد و در این راستا کتابداران سراسر استان نیز به‌عنوان اعضای شعب انتخابات همکاری خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «فصل انتخاب» ویژه رأی‌اولی‌ها خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌های تبیینی برای حضور مردم در انتخابات با محوریت دستاورد‌های انقلاب اسلامی و برگزاری نمایشگاه کتاب‌خوانی با محوریت انتخابات در سطح کتابخانه‌های عمومی استان همدان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در زمینه انتخابات است.

زارعی از اجرای بیش از 12 هزار فعالیت در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم برای تشویق مردم جهت اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، اجرای پویش‌های مختلفی است که توسط این نهاد برگزار می‌شود.

معرفی کتاب اخلاق انتخاباتی به قلم علی محمد سویزی، انتخابات و انتخاب اصلح به قلم عباس چهاردولی و ابوالقاسم دل‌انگیز و کتاب انتخاب صالحان به قلم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این برنامه از استاندار همدان به‌عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان و پیگیری برای جذب اعتبار در راستای افزایش کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی به‌عمل آمد. همچنین از کتابداران نمونه استان و برگزیدگان دوازدهمین دوره از مسابقات کتاب‌خوانی رضوی تجلیل شد.

رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شناسه خبر 79956