شناسه خبر:81733
1403/2/5 23:13:59
رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان عنوان کرد:

ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا به سالن اختصاصی نیاز دارند

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای سال جاری، پیگیری مطالبات عموم بیماران خاص و پیوند اعضای استان به‌ویژه اختصاص سالن ورزشی به این هیئت است چراکه می‌توان برنامه‌های مختص این عزیزان را برگزار کرد.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

امروزه حضور ورزشکاران در رشته‌های ورزشی مختلف باعث ارتقای جایگاه ورزشی ایران در سطح جهان شده و این موضوع فقط محدود به افراد دارای شرایط جسمی مناسب نبوده و حتی افراد دارای نیاز‌های ویژه نیز با تلاش و همت فراوان توانسته‌اند برای کشور افتخارآفرینی کرده و شور و هیجان را به مردم عزیز میهن اسلامی ما هدیه دهند.
هم‌اکنون بیش از 52 هیئت ورزشی در استان همدان فعال بوده و زمینه‌ساز جذب و سازماندهی بسیاری از مردم در رشته‌های مختلف ورزشی شده‌اند که جای تشکر و قدردانی از متولیان امر را دارد.

حال اما با توجه به اینکه خیلی از بیماران در طول بیماری شرایط روحی خود را از دست می‌دهند و نیاز به ایجاد فرصت و انگیزه دارند، یکی از مصادیقی که می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد، ورزش کردن است که در استان همدان نیز شاهد فعالیت هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا هستیم. این هیئت نیز با مشارکت مردم، حمایت‌های متولیان امر و در کنار آن رغبت ورزشکاران توانسته جایگاه خوبی را در استان و حتی در کشور داشته باشد.

امید است با اهتمام و جدیت بیشتر این روند در سال جدید و سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد تا شاهد خبر‌های خوب برای ورزشکاران این هیئت به‌ویژه استان همدان باشیم. رسانه‌ها نیز به‌عنوان یک پل ارتباطی وظیفه دارند که موانع و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را بررسی کرده و به آن بپردازند تا ضمن ارج نهادن به زحمات مسئولان، از آن‌ها بخواهند که برای رفع نقاط ضعف و مطالبه‌های مردم اقدامات مربوطه را انجام دهند.

مسئله ورزش نیز یکی از این حوزه‌هاست که نیاز به انعکاس دارد تا بتوانیم با اتحاد و همدلی زمینه‌ساز رشد و پرورش ورزشکاران باشیم. به همین منظور با رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.

جواد الماسی هستم، دارای مدرک دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی، گرایش قلب و عروق که از دی‌ماه سال گذشته نیز به‌عنوان رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان مشغول به فعالیت هستم.

 گزارشی از فعالیت این هیئت ورزشی در سال‌های گذشته بیان کنید.

در سال‌های گذشته این هیئت موفق شد رشته‌های ورزشی پتانک، دارت، تنیس روی میز، شطرنج، تیراندازی و شنا را برای ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا فعال کرده و با عضویت تعدادی از این افراد در تیم ملی، آن‌ها را در سه رشته تنیس روی میز، دارت و پتانک به مسابقات جهانی ازجمله انگلستان، اسپانیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، تونس و تایلند اعزام کند که خوشبختانه استان همدان با تعداد چهار ورزشکار بیشترین آمار بازیکنان اعزامی تیم ملی به استرالیا در بین سایر استان‌ها را داشت.

یکی دیگر از برنامه‌های موفق این هیئت برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی برای ورزشکاران این هیئت و خانواده‌هایشان بود که به قید قرعه به افراد حاضر در مراسم نیز هدایایی اهدا شد. در کنار این همایش برنامه‌های مختلفی ازجمله برگزاری مسابقات انجام شد. هدف اصلی از برگزاری این همایش جذب بیماران تالاسمی، دیابت و ام‌اس به رشته‌های ورزشی این هیئت بود که در این زمینه نیز موفقیت‌هایی به‌دست آمد.

برگزاری مسابقات ورزشی در ایام‌الله دهه فجر نیز از دیگر برنامه‌ها بود که از صدا و سیمای مرکز همدان منعکس شد و ضمن قدردانی از نفرات برگزیده، اسامی منتخبان را به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ارسال کردیم.

برنامه‌های این هیئت در سال 1403 بیشتر در چه حوزه‌هایی است؟

تقویم ورزشی این هیئت تنظیم و در آن برنامه‌های خوبی برای ورزشکاران این هیئت تدارک دیده شده است. روند برنامه سال گذشته نیز به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت که ازجمله آن‌ها می‌توان به اعزام ورزشکاران پیوند اعضا به مسابقات کشوری و جهانی اشاره کرد.

در خصوص بیماران خاص نیز چند مسابقه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که ورزشکاران استان همدان نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت. مهم‌ترین برنامه ما برای سال جدید، پیگیری مطالبه عموم بیماران خاص و پیوند اعضا استان برای اختصاص سالن ورزشی به این هیئت است چراکه با وجود این سالن می‌توان برنامه‌های مختص این عزیزان را برگزار کرد.

به‌عنوان سؤال پایانی اگر نکته‌ای را مد نظر دارید بفرمایید.

جا دارد که از حمایت مسئولان حوزه ورزش به‌ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و رئیس محترم فدراسیون تشکر و قدردانی کنم چراکه توانستیم تمامی رشته‌های ورزشی را برای بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان فعال کنیم.

شرایط ورزشکاران این هیئت همانطور که می‌دانید ویژه بوده و نیاز است که هرچه سریعتر تدبیری برای اختصاص سالن ورزشی اندیشیده شود. بیماران خاص و پیوند اعضا همدان علاقه‌مند به گردهمایی هفتگی بوده و به‌خاطر مشکلات جسمی، روحی و بیماری خودشان نیاز به فعالیت بدنی و ورزش دارند؛ بنابراین باید حمایت‌های لازم صورت گیرد که قطعاً این حرکت خیرخواهانه مسئولان از اذهان ورزشکاران این هیئت پاک نخواهد شد.

همانطور که گفته شد، هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان همدان نیز یکی دیگر از 52 هیئت ورزشی فعال بوده که توانسته با فعال کردن تمامی رشته‌های ورزشی مختص به این هیئت، جامعه هدف خود را در این رشته‌ها جذب و سازماندهی کند که حضور در مسابقات کشوری و جهانی نیز بیانگر همین موضوع است.

با توجه به شرایط خاص ورزشکاران این هیئت، نیاز است که به جهت ایجاد انگیزه و شورآفرینی در بین این عزیزان حمایت‌هایی برای در اختیار گذاشتن سالن ورزشی اختصاصی انجام شود تا ورزشکاران بتوانند به‌صورت مستمر از این فضا استفاده کرده و آمادگی‌های لازم برای شرکت در مسابقات سال جدید را نیز کسب کنند.

شناسه خبر 81733