شناسه خبر:82691
1403/2/27 16:39:31

کلنگ‌زنی فاز چهارم بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی به مساحت یک هکتار به همت شهرداری منطقه چهار همدان صورت گرفت.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

شهردار همدان پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ‌زنی فاز چهارم بوستان فدک بلوار آیت‌الله نجفی با بیان اینکه افزایش فضای سبز در مناطق چهارگانه از اولویت بالایی برخوردار است، گفت: شهرداری مناطق سه و چهار همدان از سال گذشته تاکنون موفق به افزایش فضای سبز به میزان 10 هکتار شده‌اند.

سیدمسعود حسینی عنوان کرد: بوستان فدک منطقه چهار همدان در بلوار آیت‌الله نجفی از شاهراه‌های اصلی شهر بوده و زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز از این مسیر به سمت عراق تردد دارند که در اربعین حسینی هرساله موکب خدمات‌رسانی به این عزیزان در این بوستان برپا می‌شود.

وی ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به حاضران در مراسم، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر همدان نیز که نزدیک به دو‌ونیم سال از مدیریت ایشان در دوره ششم می گذرد، نگاه ویژه‌ای به مسئله افزایش فضای سبز در همدان به‌ویژه مناطق سه و چهار دارند.

شهردار همدان با بیان اینکه در گذشته به‌خاطر شرایط ملکی موجود در مناطق سه و چهار امکان برقراری عدالت در زمینه فضای سبز محقق نشده بود، ابراز کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط شهرداران مناطق و همچنین حمایت‌های شورای اسلامی همدان، شاهد تغییر اساسی در زمینه فضای سبز این مناطق هستیم.

حسینی از افزایش 10 هکتاری فضای سبز مناطق سه و چهار شهرداری در طول دو سال گذشته خبر داد و افزود : در سال گذشته بیشترین افزایش فضای سبز در شهرداری منطقه چهار همدان انجام شده است و این منطقه گام بسیار خوبی را در این زمینه برداشته است.

وی از مشارکت اهالی شهرک فرهنگیان در اجرای فاز چهارم بوستان فدک خبر و ادامه داد: شهرداری همدان دو پارک بزرگ اکباتان و ولایت فخرآباد را نیز به میزان 250 هکتار در دستور کار خود دارد که شورای اسلامی شهر نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته و مذاکرات لازم نیز با سرمایه‌گذاران انجام شده است.

* توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته از مهم‌ترین اولویت‌های شورای اسلامی شهر همدان است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر شهرداری منطقه چهار در زمینه افزایش فضای سبز در این منطقه، عنوان کرد: به لطف خداوند متعال و با همت شهرداران ادوار مختلف این منطقه شاهد رشد خوبی در زمینه افزایش فضای سبز هستیم که از زحمات آقایان شاکری، یوسفی‌نوید و طهماسبیان کمال تشکر و قدردانی را دارم.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک با بیان اینکه انجام کار در شهرداری پیشرفت خوبی داشته است، اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای اسلامی شهر همدان در دوره ششم توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است که باید مسئله عدالت نیز در مناطق سه و چهار همچون مناطق یک و دو به‌خوبی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شهرداری منطقه چهار با کمبود فضای سبز زیادی مواجه بود، ابراز کرد: دسترسی مردم در مناطق یک و دو به خدمات عمومی بسیار بالا بوده و این دو منطقه به مرکز شهر نیز بسیار نزدیک هستند، اما در مقابل مناطق سه و چهار از این موضوع بهره‌مندی زیادی نداشته‌اند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در نقشه طرح تفصیلی نیز به مسئله افزایش فضای سبز پرداخته شده است، گفت: با به اتمام رسیدن فازهای بوستان بزرگ فدک، نیاز اهالی این منطقه به فضای سبز مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفری‌افلاک اهمیت دادن به گونه‌های درختی کاشته‌شده در بوستان‌ها را یکی از مهم‌ترین مسائل دانست و افزود: با توجه به اینکه این بوستان در ورودی شهر همدان و شاهراه اصلی قرار دارد، باید درختانی در این محل کاشته شوند که برای عموم ثمره داشته باشند؛ به‌طور مثال درخت چنار که قبلاً نیز در همدان امتحان خود را پس داده است یا کاشت درخت‌های میوه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز همواره بر این موضوع تأکید دارند.

وی با بیان اینکه استان همدان هرساله میزبان زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) در اربعین حسینی است، عنوان کرد: باید بتوانیم در بوستان بزرگ فدک فضاهایی را نیز در این زمینه از قبیل زائرسرا، بهداشتی و درمانی فراهم کنیم و همچنین فضاهایی هم برای ایستگاه‌های صلواتی درنظرگرفته شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر تقویت زیرساخت‌های لازم در حوزه مدیریت شهری به‌ویژه فضای سبز، بیان کرد: مردم عراق نیز که برای زیارت حرم اهل بیت (ع) به ایران می‌آیند، یکی از مسیرهایی که از آن تردد دارند، بوستان بزرگ فدک است؛ همچنین شهروندان هم از بستر این بوستان استفاده دارند.

حجت‌الاسلام صفری‌افلاک با اشاره به ظرفیت این استان برای معرفی به‌عنوان چهارمین شهر زیارتی ایران، ابراز کرد: همدان دارای 25 امامزاده است که این امامزاده‌ها از فرزندان بلافصل معصومین (ع) هستند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت اهالی شهرک فرهنگیان در راستای کمک به تکمیل فاز چهارم بوستان بزرگ فدک، خاطرنشان کرد: باید در ساخت بوستان به ایجاد ساختمان‌های مدیریتی نیز توجه لازم صورت گیرد تا در زمینه امنیت هم مشکلی برای شهروندان رخ نداده و مردم به‌راحتی و به دور از هیچ‌گونه مزاحمتی لحظات خوب و شادی را در این فضا سپری کنند.

* بوستان بزرگ فدک بلوار آیت‌الله نجفی در سال جاری توسعه وسیعی خواهد داشت

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان نیز با بیان اینکه بوستان بزرگ فدک بلوار آیت‌الله نجفی در فازهای گوناگونی ساخته شده و این موضوع استمرار خواهد داشت، عنوان کرد : فاز سوم این بوستان نیز در سال گذشته به مساحت دوونیم هکتار ساخته شد و فازهای بعدی هم با تفکیک‌های آتی در 7 ، 44 و 12 هکتار انجام خواهد شد.

علی طهماسبیان با بیان این بوستان در مسیر تردد چند استان هم‌جوار قرار دارد، گفت: احداث چند کُندرو نیز در این مسیر می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه چهار همدان در دو سال گذشته اقدامات مؤثری را در زمینه افزایش فضای سبز داشته است، ابراز کرد: در شهرک فرهنگیان نیز پارکی به مساحت 12 هزار متر مربع به‌نام شهید باهنر تقدیم شهروندان عزیز شده است.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان با تأکید بر اینکه احداث پارک‌های کوچک برای استفاده مردم بازتاب اثربخش و مؤثری ندارد، خاطرنشان کرد: باید در احداث پارک‌ها به مسائل اجتماعی نیز توجه شود و احداث هر پارکی بالای یک هکتار باشد که ظرفیت لازم برای تجهیز را هم داشته باشد.

طهماسبیان افزایش سرانه فضای سبز در منطقه چهار را از مهم‌ترین اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری بیان کرد و افزود: در سال گذشته نیز پارک کوثر در حصار علی‌آباد به مساحت یک هکتار و پارکی در قلعه سبزی به مساحت پنج هزار متر مربع  به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 82691