شناسه خبر:83409
1403/3/19 14:31:59
هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) صورت گرفت؛

بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی پارک نشاط کوی کوثر توسط شهرداری منطقه چهار همدان

هم‌زمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و در نخستین روز از هفته ازدواج، زمین چمن مصنوعی پارک نشاط کوی کوثر همدان توسط شهرداری منطقه چهار همدان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

هم‌زمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و در نخستین روز از هفته ازدواج، زمین چمن مصنوعی پارک نشاط کوی کوثر همدان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان توسط شهرداری منطقه چهار همدان با حضور شهردار همدان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین استانی و شهرستانی، ورزشکاران، اهالی کوی کوثر و جمعی از اصحاب رسانه به بهره‌برداری رسید.
* افزایش فضاهای ورزشی در محلات باعث رشد نوجوانان و جوانان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرداری منطقه چهار همدان در اجرای پروژه‌های ورزشی پیشتاز است، عنوان کرد: افزایش فضاهای ورزشی در سطح محلات همدان باعث رشد نوجوانان و جوانان می‌شود که این موضوع از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان است.

محمود مسگریان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به حاضران در این جلسه، خاطرنشان کرد: رشته محکم اهل بیت عصمت و طهارت به‌واسطه این پیوند آسمانی رقم خورد.

وی با بیان اینکه از گذشته در این منطقه شاهد اتحاد خوبی بین اهالی کوی کوثر بودیم، گفت: ساخت مسجد الزهرا (س) در این منطقه که یکی از محلات کم‌برخوردار شهر است، هم‌زمان با ساخت مسجد امام خمینی (ره) سعیدیه که از مناطق به‌اصطلاح بالای شهر همدان است، آغاز شد؛ اما با اتحادی که در بین اهالی این منطقه برقرار بود، بهره‌برداری از مسجد آن از مسجد امام خمینی (ره) سعیدیه سریع‌تر انجام شد و مردم مشارکت بسیار خوبی در این زمینه داشتند. این موضوع نشان‌دهنده آن بوده که توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی در این منطقه، بسیار مشهود است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه چهار همدان در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و ورزشی، ابراز کرد: امروز و در این روز فرخنده شاهد بهره‌برداری از یک پروژه ورزشی در همدان هستیم که این زمین چمن می‌تواند باعث ایجاد شادی و نشاط در بین جوانان و نوجوانان شود.

مسگریان با بیان اینکه افزایش فضاهای ورزشی می‌تواند باعث کشف استعداد‌های افراد و همچنین رشد جسمی و عقلی آن‌ها شود، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر همدان نیز در این دوره براساس اولویت‌های موجود برای افزایش سرانه ورزشی برنامه‌های مدونی داشته است تا بتوانیم فرزندان این شهر را برای آینده نزدیک تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی دوره ششم در سال آخر فعالیت خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: امسال، سالی است که باید نتیجه عملکرد و اقدامات خودمان را برداشت و پروژه‌های اثرگذاری را تقدیم مردم همدان بکنیم.

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرداری منطقه چهار به توزیع خدمات به‌صورت عادلانه و ارائه خدمت به تمامی محلات توجه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: در سال جاری این سومین پروژه‌ای است که توسط شهرداری منطقه چهار همدان کلنگ‌زنی می‌شود و یا به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدمسعود حسینی از پیگیری برای راه‌اندازی پارک بانوان در این منطقه به‌عنوان دومین پارک بانوان شهر همدان خبر داد و افزود: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان نیز همواره تأکید دارند که شهرداری و سازمان‌ها به مناطق کم‌برخوردار شهر نیز توجه داشته باشند که این موضوع در اولویت کاری شهرداری همدان بوده و با جدیت استمرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله به انجام پروژه‌های جدید نیز توجه داریم و همچنین درنظر گرفتن مناطق و محلات کم‌برخوردار در شهرداری منطقه دو (علاوه‌بر این منطقه) نیز مورد تأکید است.

شهردار همدان توجه به ریزپروژه‌ها را از دیگر برنامه‌های شهرداری همدان در راستای ارائه خدمات به مردم عزیز همدان دانست و گفت: انجام این پروژه‌ها نیز باعث رضایت خاطر مردم شده و در بازدید‌های میدانی شاهد قدردانی و تشکر مردم هستیم.

حسینی با بیان اینکه در محلات کم‌برخوردار شهر افزایش سرانه ورزشی از اولویت بالایی برخوردار است، ابراز کرد: در ایام اربعین حسینی سال گذشته بازدید از این منطقه را با تعدادی از جوانان مطالبه‌گر کوی کوثر داشتیم؛ یکی از مسائلی که مورد تقاضای این عزیزان بود، ایجاد فضا برای برنامه‌های ورزشی در منطقه بود که به لطف خداوند امروز شاهد بهره‌برداری از این زمین چمن مصنوعی هستیم.

وی از قرار گرفتن مسجد این منطقه به‌عنوان محور انجام تمامی برنامه‌ها ابراز رضایت کرد و افزود: امیدواریم که این موضوع بتواند یک الگوی مناسب برای سایر محلات شهر همدان نیز باشد.

شهردار همدان با تسلیت رحلت عالم مجاهد و فداکار حضرت آیت‌الله طه‌محمدی به حاضران در این مراسم، عنوان کرد: ایشان یک چهره ارزشمند در فلسفه، معماری و شهرسازی بودند و امیدواریم که حضرت علی (ع) میزبان ایشان در آخرت باشند.

حسینی از بهره‌برداری زمین چمن مصنوعی تا چند روز آینده در یکی از محلات شهرداری منطقه یک خبر و ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی در شهرداری منطقه یک بهره‌برداری از زمین تنیس خواهد بود و از طرفی باشگاه سوارکاری نیز در پارک پردیسان منطقه سه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه‌های بسیار خوبی در مناطق سه و چهار شهرداری به بهره‌برداری رسیده است، گفت: یکی دیگر از مشکلات این محله، آسفالت‌ریزی در کوی خرد است که شهرداری آمادگی برای این کار را دارد، اما در کنار آن از مردم نیز تقاضامندیم که در این موضوع همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

* احداث پارک بانوان در کوی کوثر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری منطقه چهار همدان

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان نیز در مراسم با بیان اینکه در سال‌های اخیر پروژه‌های بسیار خوب و ارزشمندی در کوی کوثر همدان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: از پروژه‌های مهمی که در سال جاری به دنبال اجرای آن‌ در این منطقه هستیم، احداث پارک بانوان به‌عنوان دومین پارک بانوان شهر همدان در کوی کوثر بوده که با همکاری حوزه علمیه قرار است این پارک به مساحت یک‌ونیم هکتار به بهره‌برداری برسد.

علی طهماسبیان با اشاره به اینکه شهرداری منطقه چهار همدان بیشترین محلات کم‌برخوردار را در خود جای داده است، عنوان کرد: از طرفی این منطقه نسبت به سایر مناطق شهرداری، درآمد اندکی دارد؛ اما تمام تلاش و کوشش ما این است که به‌ترتیب اولویت پروژه‌ها را به سرانجام مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل منطقه در سال‌های گذشته عبور رودخانه از آن بوده است، خاطرنشان کرد: این رودخانه دارای مشکلات بهداشتی و ایمنی فراوانی بود که به همت شهرداری منطقه چهار در سال گذشته توانستیم مشکل آن را با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد تومان حل کنیم.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان از اجرای کندرو به متراژ 300 متر با اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان در مسیر ورودی و خروجی کوی کوثر به بلوار آیت‌الله نجفی نیز خبر داد و افزود: با اجرای این طرح مشکل ترافیک و تصادف هم در این منطقه کاهش چشمگیری داشته است.

طهماسبیان از ساخت پیاده‌رو به متراژ 600 متر برای تردد شهروندان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در این منطقه خبر و ادامه داد: کمبود فضای سبز در این منطقه نیز از دیگر مطالبات اهالی منطقه بود که در دهه فجر سال گذشته شاهد بهره‌برداری از یک پارک به مساحت یک هکتار در این منطقه بودیم.

وی با بیان اینکه در کوی کوثر شاهد انسجام خوبی در بین اهالی منطقه هستیم، گفت: احداث این زمین چمن مصنوعی در کنار مسجد، پایگاه بسیج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین فرهنگ‌سرای شهرداری، باعث می‌شود که یک مجتمع فرهنگی، تربیتی، آموزشی و ورزشی را در این منطقه داشته باشیم.

مدیر شهرداری منطقه چهار همدان احداث پارک بانوان در این منطقه را یک امر خوشایند دانست و ادامه داد: این پارک قرار است با همکاری حوزه علمیه با اختصاص یک‌ونیم هکتار از زمین پنج هکتاری با اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان به انجام برسد و حوزه علمیه نیز همکاری لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این پارک را خواهد داشت.

طهماسبیان با بیان اینکه در سال‌های گذشته یک فرهنگ‌سرا به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان در این منطقه راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: در طبقه فوقانی این فرهنگ‌سرا نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان میزبان بچه‌های خوب منطقه است.

شناسه خبر 83409