شناسه خبر:83567
1403/3/23 13:06:21

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از افزایش ۴۳ هزار متری فضای آموزشی و پرورشی ایلام به همت شهید جمهور خبر داد.

 
علی درویشی با اشاره به جایگاه والای معلمان در جامعه، گفت: توجه به وضعیت معیشتی معلمان، مهم‌ترین دستاورد آموزش و پرورش ایلام در دوره کنونی است.
 
وی بیان کرد: همچنین در این دوره، در راستای بهبود زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی استان اقدامات خوبی انجام شده است و از جمله با حمایت‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، نزدیک به ۴۳ هزار مترمربع به فضای آموزشی و ورزشی استان اضافه شده است.
 
وی افزود: جلب مشارکت خیرین یکی از مهم‌ترین راهبردهای این اداره‌کل در راستای مردمی‌سازی آموزش و پرورش است و در این زمینه، شاهد افزایش قابل توجه کمک‌های خیرین به آموزش و پرورش استان بوده‌ایم که این امر در ارتقای کیفیت آموزش و ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ادامه داد: تلاش برای برقراری عدالت آموزشی در سراسر استان از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش ایلام در دولت سیزدهم است و با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی، با افتخار اعلام می‌کنیم که در دورترین نقاط استان ایلام، ۱۹ کلاس تک‌نفره احداث شده است که هر کدام با یک معلم، یک مدرسه و یک دانش‌آموز در حال فعالیت آموزشی هستند؛ همچنین در راستای اجرای عدالت آموزشی، شاهد ارسال نیروهای متخصص و توانمند به مناطق کم‌برخوردار استان بوده‌ایم.
 
درویشی با بیان اقدامات انجام شده در زمینه پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم که سند تحول بنیادین را به بهترین نحو ممکن پیاده‌سازی کنیم و برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در این زمینه در گردهمایی‌ها و جلسات مختلف انجام شده است.
 
 

شناسه خبر 83567