شناسه خبر:83681
1403/3/26 15:48:31
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خبر داد:

کاهش 50 درصدی تکدی‌گری در اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت:در روند شناسایی و ساماندهی متکدیان در سه ماهه نخست سال جاری، آمار نشان می‌دهد که تکدی گری در اراک، کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

محمود افتخاری فرد با اعلام خبر فوق گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال تاکنون 25 متکدی شناسایی و ساماندهی شده اند که این آمار نشان می‌دهد تکدی‌گری در اراک، کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی در ادامه افزود:از 25 نفر متکدی جمع‌آوری شده 7 نفر کودک کار غیر ایرانی بوده اند و 10 نفر از این تعداد جزو متکدیان حرفه‌ای محسوب می‌شوند، همچنین در بازدید از منزل متکدیان حرفه‌ای مشخص شد ضمن برخورداری از کمک‌های بهزیستی و کمیته امداد نیاز مالی برای هزینه‌های زندگی ندارند و تکدی‌گری را به عنوان یک پیشه در نظر گرفته‌اند.

افتخاری فرد خاطر نشان کرد: متاسفانه کمک مردم به متکدیان باعث رواج پدیده تکدی گری می‌شود و شهروندان میتوانند با کمک نکردن به این افراد در کاهش حضور آنان در شهر نقش بسزایی داشته باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک، تصریح کرد:حضور متکدیان به خصوص در چهارراه‌ها و پشت چراغ قرمز علاوه بر نازیبایی بصری موجب ترافیک و مشکلات تردد برای شهروندان و نارضایتی می‌شود که با جمع آوری روزانه این افراد سعی داریم تا این نارضایتی را کاهش دهیم.

لازم به ذکر است، شهرداری اراک طبق آیین نامه ساماندهی متکدیان وظیفه دارد متکدیان را جمع‌آوری و جهت ساماندهی به نهادهای دیگر تحویل نماید که اگر در این مسیر تمامی سازمان‌ها و متولیان ساماندهی متکدیان پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند، شاهد حذف پدیده تکدی‌گری در شهر اراک خواهیم بود.

شناسه خبر 83681