شناسه خبر:12451
1398/7/8 09:50:49

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، گفت: 15 موکب جهادگران از مسیر کنگاور تا خسروی و محور سنقر و کلیایی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در حوزه تغذیه و اسکان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

حسین قبادی‌‎بصیر از فعالیت 330 گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان خبر داد و اظهار کرد: این جهادگران در همه عرصه‌ها ازجمله بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سیاست هر پایگاه مقاومت یک گروه جهادی است، ایجاد گروه‌‌های جهادی محله‌محور را پیگیری می‌کنیم و تخصصی کردن گرو‌ها را نیز مدنظر داریم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از آمادگی لازم در راستای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: امسال موکب‌های اربعین در کرمانشاه حال و هوای خاصی دارند، چراکه پس از سال‌ها چشم‌‌انتظاری پایانه مرزی خسروی بر روی زائران گشوده شده و حالا موکب‌ها تا نقطه صفر مرزی از زوار پذیرایی می‌کنند.

قبادی‌‎بصیر اذعان کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار است 15 موکب جهادگران از مسیر کنگاور تا خسروی و محور سنقر و کلیایی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) با ارائه تغذیه و محل اسکان، خدمات‌رسانی می‌کنند.

این مقام مسؤول افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، جهادگران حدود دو هزار روز در اردوی اربعین شرکت خواهند کرد و روزانه علاوه بر توزیع بیش از 50 هزار وعده غذا و میان‎وعده با چای و شربت نیز از زائران پذیرایی می‌شود.

به گفته قبادی‌بصیر، بزرگ‌ترین موکب سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در حوزه اسکان، با خدمات‌دهی به پنج هزار نفر در هر روز در مرز خسروی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات سلامت به زوار اربعین، اذعان کرد: ارائه خدمات سلامت نیز در مسیر عتبات عالیات در استان و مراکز درمانی در نظر گرفته می‌شود.

شناسه خبر 12451