شناسه خبر:12637
1398/7/14 08:26:34
آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی خطاب به نیروهای انتظامی:

اقتدار امروز حاصل تلاش شماست

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی روز به روز با شکوه و عظمت بیشتر در دنیا ادامه مسیر می‌دهد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان که در سومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور مدیریت ارشد استان و مدیران تعدادی از دستگاه‌های اجرایی، تعدادی فرماندهان نیروهای مسلح و جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) برگزار شد. با بیان اینکه موفقیت، استقامت، جهاد، شهادت و پایمردی در مقابل استکبار جهانی از خصوصیات جمهوری اسلامی است اظهار کرد:‌ یکی از مسایل مهم کشور نیز حفظ امنیت است.

وی با تقدیر از همه کسانی که در ایجاد امنیت و ادامه آن برای این مملکت سهیم هستند گفت: انقلاب اسلامی روز به روز با شکوه و عظمت بیشتر در دنیا ادامه مسیر می‌دهد.

وی با اشاره به هدف قرار دادن هواپیمای ایران با 300 سرنشین در اوایل انقلاب بیان کرد: در جمهوری اسلامی به جایی رسیدیم که پهپاد پیشرفته آمریکا را سرنگون می‌کنیم و اقتدار پوشالی مستکبران را زیر سوال می‌بریم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی گفت: اقتدار امروز در سایه امنیتی است که شما تلاش‌گران عرصه امنیت شبانه‌روز برای آن استقامت کرده‌اید.

وی با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: یکی از مواردی که در قیام اباعبدالله(ع) تاکید شد امر به معروف و نهی از منکر بوده و شما نیز در ادامه این مسیر لبیک به «هل من ناصر ینصرنی» گفته‌اید.

     اقتدار امروز مرهون تلاش نیروهای نظامی و انتظامی است

استاندار همدان در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: برگ‌های زرین تاریخ پرافتخار انقلاب طی 40 سال گذشته نشان از تعهد، غیرتمندی، دینداری و انقلابی‌گری ارکان مختلف نظام و آحاد مردم دارد.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه در بین این برگه‌های زرین نقش نیروهای مسلح نظامی و انتظامی بی‌بدیل است گفت: در اعلام حمایت همافران و نیروهای نظامی در بهمن ماه سال 57، دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب، دوران سازندگی و حفظ امنیت این نیروی جان برکف از پرافتخارآفرین دوران‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه در بین نیروهای مسلح نقش نیروی انتظامی نقشی اساسی و کلیدی بوده است بیان کرد: ایثارگری، فداکاری، گذشت و خدمت بی‌منت موجب ارتقای سرمایه اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه آنچه در کشور به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم ملت شریف ماست افزود: نیروی انتظامی با از خودگذشتگی باعث شده مردم در نقاط مختلف کشور احساس امنیت و آرامش کنند؛ اعتماد متقابل بین مردم و نیروی انتظامی سرمایه‌ای عظیم است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه امروز نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف خوش می‌درخشد تصریح کرد: مردم با نگاه به هیبت و اقتدار نیروی انتظامی احساس امنیت و آرامش می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز پلیس در جبهه‌های مختلف نقش تاثیرگذار و بی‌بدیلی دارد ادامه داد: مقابله با اشرار و حفاظت از مرزهای پهناور از وظایفی است که نیروی انتظامی به خوبی در این بخش در حال انجام وظیفه است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در مقابله با باندهای سازمان‌یافته نیز نقش نیروی انتظامی در کنار نیروهای اطلاعاتی نقش بی‌بدیلی است.

وی به نقش نیروی انتظامی در مقابله با کالای قاچاق به عنوان یکی از محورهای 24گانه ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در بحران‌هایی که ضد انقلاب ایجاد می‌کند نیز نقش نیروی‌انتظامی قدرتمندانه ملموس است.

شاهرخی با بیان اینکه نه تنها نیروی انتظامی در حوزه نظامی و انتظامی بلکه در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله نیز نقش پررنگی دارد اظهار کرد: در طرح‌های مختلف زمستانی و تابستانی نیز این نیروهای خدوم حافظ جان و مال مردم هستند.

وی گفت: نیروی انتظامی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب با نیروهای فداکار، مومن و انقلابی از جدیدترین علوم روز برای بهره‌مندی از توان خود برای خدمت به مردم استفاده می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه آنچه باعث اعتماد مردم به نیروی انتظامی شده اخلاق‌مداری پلیس است گفت: خدمات ارزنده و بزرگ پلیس بدون کوچک‌ترین منتی ارائه می‌شود و اقتدار امروز ما مرهون تلاش نیروهای نظامی، انتظامی، ارتش و سپاه است.

      کشف بیش از 80 درصد جرائم حوزه فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بیش از 80 درصد جرائم حوزه فضای مجازی در همدان کشف و ضبط شده است.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح اظهار کرد: امنیت متعلق به همه است و هفته ناجا فرصتی برای ارائه بخشی از تلاش‌های تلاشگران عرصه امنیت است.

وی به استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و سایر دستگاه‌ها در ارتقای امنیت پایدار با ارائه راهکار مناسب اشاره کرد و گفت: شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند و امین مردم» است که با توجه به اتفاقات دنیا و کشور پلیس باید حرفه‌ای، هوشمند و به‌روز باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: امروز نیروی انتظامی علاوه بر اقدامات در حوزه سلبی و ایجابی، در حوزه اجتماعی و جامعه‌محور در حوزه پیشگیری اجتماعی نیز متمرکز است چراکه اگر آگاه‌سازی مردم صورت گیرد بیش از 60 درصد جرائم قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان افزود: در حوزه فضای مجازی بیش از 80 درصد جرائم کشف و ضبط شده است.

کامرانی‌صالح با تاکید بر اینکه اگر امروز در جزیره‌ای امن به واسطه شهدا قرار گرفته‌ایم، این تلاش‌های رزمندگان است که با وجود توطئه‌های دشمن ما را در این جزیره امن قرار داده است تصریح کرد: استان همدان جزو سه استان برتر در امنیت است.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از سه تن مواد مخدر کشف و بیش از 5 هزار مصرف‌کننده و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند ادامه داد: 41 باند توزیع مواد مخدر نیز متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نیز طی 6 ماهه امسال 141 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و باندهایی در این راستا متلاشی شدند.

وی به آمار تصادفات منجر به فوت در این بازه زمانی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به افزایش 30 درصدی ترددها تصادفات فوتی درون شهری پنج درصد کاهش و برون‌شهری هشت درصد افزایش داشته است.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه مردم نیز باید پلیس ما باشند اظهار کرد: انتقادات و پیشنهادات در سامانه 197 پیگیری می‌شود که بیش از 15 هزار تماس در این بازه زمانی ثبت شد که با افزایش 30 درصد رضایت‌مندی همراه بود و بر این اساس بیش از 600 نفر به صورت میدانی دیدار و مشکلات طرح و بررسی شد.

وی به ثبت 537 هزار تماس در سامانه 110 اشاره کرد و گفت: در حوزه مبارزه با سرقت 31 باند متلاشی و 300 سارق دستگیر شدند که 23 درصد افزایش کشفیات در این حوزه به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در حوزه کشف علمی جرم حداقل 30 درصد از این طریق کشف شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قرارگاه جهادی صیانت و قرارگاه جهادی آموزشی در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کنیم افزود: انتظار است به عنوان خادمان مردم به ویژه برخورد با هنجارشکنان، اراذل و اوباش، در بحث عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر مردم ما را کمک کنند.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید امیرحسین فریدونی عارف، جانباز صفدر جابر شفیع و آزاده عباس‌قلی امیر اصلانی تقدیر شد؛ سرهنگ پاسدار جعفر شجاعیان، سرهنگ پاسدار محمد نورمحمدی و سرهنگ ابراهیم سعیدی نیز به عنوان فرماندهان شاخص بازنشسته مورد تقدیر قرار گرفتند.

رضا خادم از نفرات بزرگ مسابقات انضباطی و ستوان یکم سعید محمدیارلو و ستوان یکم محسن ادیبی به عنوان کارکنان پایور ساعی مورد تجلیل قرار گرفتند؛ در بخش کارکنان ترفیع‌بگیر نیز مهدی بهزادی یمین، سرباز وظیفه ساعی علیرضا شهبازی و محمدرضا قربانی از اعضای پلیس افتخاری استان نیز تجلیل شدند.

شناسه خبر 12637