شناسه خبر:14216
1398/9/6 10:13:57

سپهرغرب، گروه خبر: عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: تعاملات خوب سیاسی با کشور سوریه وجود دارد که باید در موضوعات اقتصادی تبلور یابد.

کیوان کاشفی با اشاره به اینکه استفاده و حضور در بازار سوریه از یک سال قبل مورد توجه تمام مباحث اقتصادی و نظام بوده است، اظهار کرد: بازار سوریه یک بازار درحال پیشرفت است و براساس پیش‌بینی‌های بین‌المللی نرخ رشد اقتصادی سوریه در سال 2019 به 9.9 درصد و به بالاترین نرخ در دنیا می‌رسد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: سطح تعاملات سیاسی ایران با سوریه بسیار عالی است و این سطح از تعاملات باید در روابط اقتصادی تبلور پیدا کند.

کاشفی با بیان اینکه باید از ظرفیت اقتصادی سوریه به‌ویژه در حوزه بازسازی استفاده کرد زیرا اکنون دنیایی از ساخت‌وساز در سوریه وجود دارد، گفت: هیئتی از شرکت‌های ساختمانی شهریورماه به سوریه اعزام شدند که به وضعیت آگاه شوند و از استان کرمانشاه نیز بودند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی ازجمله ناامنی و ترانزیت کالا از مسیر زمینی نیز برای بازار سوریه وجود دارد، افزود: با این وجود ترانزیت کالا به سوریه از طریق استان کرمانشاه انجام می‌شود و هدف اصلی صادرات خواهد بود که یک فرصت مناسب برای استان محسوب می‌شود.

شناسه خبر 14216