شناسه خبر:15223
1398/9/27 10:44:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر زیباسازی شهری شهرداری کرمانشاه گفت: شهرداری به‌تنهایی از عهده سامان‌دهی ورودی‌های شهر برنمی‌آید، نیازمند تعامل بین دستگاهی هستیم.

مژگان کرمی‌فرد اظهار کرد: مبلمان شهری، اِلمان، موارد مربوط به رنگ‌آمیزی، تبلیغات محیطی، گرافیک محیطی، فضای سبز و نام‌گذاری معابر از عناصری هستند که در بحث زیباسازی شهری مطرح می‌شوند.

مدیر زیباسازی شهری شهرداری کرمانشاه ادامه داد: برای موارد ذکرشده کمیسیون‌های تخصصی داریم که طی جلسات شهرداری در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شوند.

      طرح جامع نام‌گذاری معابر اصلی شهر

وی ادامه داد: امسال کمیسیونی تخصصی از متخصصان خود شهرداری و اساتید دانشگاهی تشکیل داده‌ایم تا تمامی مواردی که به زیباسازی اطلاق می‌شوند را مورد بررسی قرار دهد؛ به‌عنوان مثال برای عید نوروز نور و رنگ‌آمیزی به‌صورت علمی در شهر اجرا می‌شود.

کرمی‌فرد به طرح جامع نام‌گذاری معابر اصلی شهر اشاره و بیان کرد: سعی شده در راستای نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر شهر از اسامی شهدا، علما، بزرگان، مشاهیر، ایثارگران و غیره استان استفاده کنیم.

این مقام مسئول در توضیح بحث اِلمان‌ها گفت: در این راستا دو فراخوان گذاشته‌ایم، یکی بحث اِلمان‌های نوروزی و سفره‌های هفت‌سین که برای آن از ظرفیت‌های طراحان، هنرمندان و معماران شهر خود و حتی دیگر شهرها استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: دیگر فراخوان در راستای سمپوزیوم ملی مجسمه است که برای نخستین‌بار در شهر کرمانشاه با هدف شناسایی علما و فرهیختگان و یا جاذبه‌های استان به‌صورت بومی و شناخته‌شده به اجرا درمی‌آید.

کرمی‌فرد در توضیح جابه‌جایی برخی اِلمان‌های شهری گفت: اِلمان‌های اضافی در کمیسیون تخصصی زیباسازی شناسایی شده و از سطح معابر جمع‌آوری می‌شوند؛ سپس آن‌ها را با رنگ‌آمیزی جدید در مکان دیگری از شهر جانمایی می‌کنیم.

      ورودی‌های شهر کرمانشاه نیازمند سامان‌دهی است

وی سامان‌دهی وضعیت زیباسازی ورودی شهر را یکی از دغدغه‌ها عنوان کرد و افزود: شهرداری به‌تنهایی از عهده سامان‌دهی ورودی‌های شهر برنمی‌آید، نیازمند تعامل بین دستگاهی هستیم. در بحث ورودی شهر بحث تابلوهای اصناف ازجمله تالارها، سنگ‌فروشی‌ها و دیگر مشاغل را داریم؛ بارها این موضوع را با اتاق اصناف در میان گذاشته‌ایم که در ورودی شهر از تابلوها و بنرهای نامناسب برای معرفی مشاغل استفاده می‌شود.

کرمی‌فرد ادامه داد: سامان‌دهی ورودی شهر از سمت هوانیروز نیز با اتمام فعالیت عمرانی که در این منطقه درحال انجام است، شروع می‌شود؛ در برنامه داریم اِلمان از نام «شهر کرمانشاه» را در این مکان نصب کنیم، اما باید بستر اولیه کار فراهم شود تا زیباسازی را شروع کنیم.

مدیر زیباسازی شهری شهرداری کرمانشاه درخصوص پوسترهای تبلیغاتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بحث قرار دادن مکان‌های مشخص برای چسباندن پوسترها را داریم که قطعاً اطلاع‌رسانی می‌شود، البته نیاز به همکاری کاندیداها است.

وی در پایان گفت: هزینه‌هایی که در شهرداری صرف زیباسازی شهری می‌شود، زمانی خود را نشان می‌دهد که مردم و سایر دستگاه‌ها در زیباسازی شهری همکاری لازم را داشته باشند.

شناسه خبر 15223