شناسه خبر:15608
1398/10/5 09:58:12

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: روح‌الله صالحی، نویسنده خوش‌ذوق نهاوندی در نخستین جشنواره ملی داستان‌نویسی ایران‌زمین خوش درخشید.

در نخستین جشنواره کشوری فرهنگی و هنری که با عنوان «ایران‌زمین» و با محوریت اقوام ایرانی به میزبانی استان لرستان برگزار شد، روح‌الله صالحی، نویسنده خوش‌ذوق نهاوندی موفق به کسب رتبه نخست شد.

این جشنواره در روزهای 25 و 26 آذرماه و در شهر خرم‌آباد برگزار شد که داستان «نوار برگردان یک حس موازی» از این نویسنده در بخش داستان کوتاه جشنواره مقام نخست را کسب کرد.

داستان «حارزنج» نوشته مهدی صادقی و سپیده شراهی و داستان «آنور رود آبی» نوشته پدرام حق‌دوست رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

حدود یک‌هزار و 200 اثر در این دوره از جشنواره ایران‌زمین شرکت کرده بودند که کمیته داوران پس از بررسی، آثار راه‌یافته به مرحله پایانی را معرفی کرد.

در کتاب مجموعه داستان‌های این جشنواره آثاری همچون سرگردانان (مرجان ایزدی)، نگهبان آتش (پوریا سعیدی)، باغچه اطفال (نازنین جلیلی)، راز سرزمین من (سعید ناظمی)، شکمبه بز نذار عیدی کادیو و مسکان (علی مهر علیزاده)، سیسوگ (الهام نظام‌جو)، زیرزمین (علیرضا محمدزاده) و چهل سال حسرت (محسن کاویانی) به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

روح‌الله صالحی ازجمله نویسندگان مطرح استان به‌خصوص در بخش داستان کوتاه بوده که تاکنون کسب مقام‌های متعددی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی این حوزه را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

شناسه خبر 15608