شناسه خبر:17413
1398/11/24 17:09:53

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کرمانشاه گفت: 600 شعبه اخذ رأی در این شهرستان فراهم می‌شود که نسبت به دوره گذشته 35 شعبه افزایش داشته است.

فضل‌الله رنجبر روز پنجشنبه گذشته دراین‌باره اظهار کرد: از 25 فرآیند انتخابات به‌جز فرآیند اخذ رأی و شمارش، تمامی آن‌ها (24 مورد) به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی صورت‌جلسه نهایی اخذ رأی در شعبه‌ها را نیز به‌صورت الکترونیکی عنوان کرد و افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به تأیید شورای نگهبان، از دستگاه‌های احراز هویت استفاده می‌شود.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: 600 شعبه اخذ رأی در این شهرستان فراهم می‌شود که نسبت به دوره گذشته ضمن هماهنگی با هیئت نظارت، 35 شعبه افزایش داشته که 439 شعبه از این تعداد به‌صورت ثابت و 14 شعبه به‌صورت سیار در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مراکز صنعتی در حومه کرمانشاه رأی‌گیری می‌کنند.

وی در توضیح عوامل اجرایی در شعبه‌های اخذ رأی گفت: نماینده فرماندار به‌عنوان مدیر شعبه مسئولیت اصلی اداره امور را برعهده دارد، پنج عضو دیگر (رئیس، نایب‌رئیس و سه منشی) به‌عنوان اعضای اجراکننده یا مجری در انتخابات نماینده فرماندار را کمک می‌کنند.

رنجبر تصریح کرد: در برخی از شعب پُرازدحام یا دارای ترافیک کاری بالا هماهنگ شده (البته در قانون هم آمده) که می‌توان این اعضا را تا هفت نفر افزایش داد.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر این افراد سه تا چهار نفر از نمایندگان هیئت نظارت هستند که در مرحله اجرایی کارها کاملاً نظارت دارند؛ همچنین یک نفر به‌عنوان بازرس از سوی هیئت بازرسی وزارت کشور تعیین شده و فردی هم به‌عنوان راننده، از طرفی شخصی به‌عنوان سرایدار و سه تا چهار نفر نیز از عوامل انتظامی به تناسب وضعیت شعبه، در فرآیند انتخابات فعالیت می‌کنند.

رنجبر گفت: علاوه‌بر این عوامل در هیئت‌های نظارت سرناظر به‌عنوان دیگر سربازرس وجود دارد، سرگروه‌هایی هستند که به‌صورت سیار شعبه را مورد بازدید و نظارت قرار می‌دهند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به 72 نامزد تأیید صلاحیت‌شده در شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: یک نفر از این تعداد انصراف داده، به‌گونه‌ای که اکنون 71 نامزد برای کسب سه کرسی از بهارستان در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

وی از شهروندان خواست که در انتخابات حضوری باشکوه داشته باشند و افزود: مردم در ساعات اولیه روز دوم اسفندماه در پای صندوق‌های رأی حضور یابند تا با ازدحام جمعیت در ساعات پایانی رأی‌گیری مواجه نشویم، چون بعد از تمدید نهایی و پایان رأی‌گیری سیستم به‌صورت اتوماتیک بسته می‌شود.

رنجبر ملاک رأی‌گیری را به همراه داشتن شناسنامه توصیف کرد و گفت: اگر شناسنامه عکس‌دار نباشد مشکلی نیست، اما شناسنامه متعلق به خود فرد باشد و حتماً کد ملی را نیز همراه داشته باشند.

وی درخصوص نتایج انتخابات نیز بیان کرد: بعد از جمع‌آوری آخرین شعبه و پس از مشورت با هیئت‌های نظارت، رسماً اسامی در قالب اطلاعیه اعلام می‌شوند.

شناسه خبر 17413